رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور با بیان اینکه جای شرکت آلشپورت بودم قراردادم را لغو می‌کردم، گفت: باشگاه‌هایی که اعتراض می‌کنند باید خودشان بروند هزینه کنند و توپ‌های استاندارد را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله محمدی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست مسئولان فوتبال کشور که در محل آکام فوتبال برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: مسئولان باشگاه ها قول دادند که مشکلات ورزشگاه‌ها را برطرف کنند و به نظر می‌رسد که مشکلات جزیی وجود دارد.

وی افزود: ورزشگاه غدیر اهواز مشکل اسکوربرد دارد که باشگاه فولاد قول داده آن را تجهیز کند. ورزشگاه دستگردی مشکل نور دارد که باشگاه نفت تهران هزینه آن را در این جلسه تقبل کرد و در ورزشگاه تختی تهران نیز مشکلاتی وجود دارد که سه باشگاه راه آهن، پیکان و نفت تهران آن را برطرف می کنند.

رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: ورزشگاه حافظیه نیز مشکل نور دارد که آقای کمانه مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان فارس قول داده این مشکل را حل و تجهیزاتش را در سایر بخش ها فراهم نماید. نکته مهم دیگر مربوط به استان گیلان بود که قرار است فردا جلسه ای در استانداری گیلان با حضور نمایندگان این دو باشگاه و تربیت بدنی استان برگزار شود. ما پیشنهاد دادیم ورزشگاه سردار جنگل تجهیز شده و برای بازی های آسیایی توسط هر دو باشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به ورزشگاه آزادی نیز ایراد گرفته شد؟، یادآور شد: خیر، ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد و به طرو کل ورزشگاه های قبلی که در رده  A آسیا قرار گرفتند بدون مشکل هستند.

عزیزالله محمدی در خصوص انتقادات اخیر از توپ های مورد استفاده در لیگ برتر توضیح داد: زمانی که ما قرارداد منعقد کردیم، مشکلاتی وجود داشت. مثلا به این صورت بود که تیم ها دو توپ اصلی را معرفی می کردند و زمانی که توپ به بیرون می رفت توچ جمع کن ها توپ های دیگری را به زمین می فرستادند که این به نفع تیم میزبان بود. ما با پیشنهاد خود باشگاه ها تصمیم گرفتیم از یک توپ متمرکز استفاده کنیم که اگر این خوب یا بد باشد به صورت عادلانه برای همهم تقسیم شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مثل همه لیگ‌های حرفه‌ای دنیا از توپ‌های استاندارد بهره‌مند نمی‌شوید؟، افزود: ما با نایک نمی‌توانیم قرارداد ببندیم چون یک شرکت آمریکایی است. شرکت آدیداس هم تاکید کرد تخفیفی قائل نمی‌شود و تمامی پول هر توپ را دریافت خواهد کرد. توپ‌های کنونی در دو سال اول خوب بود.

رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور ادامه داد: سال گذشته و به دنبال تغییراتی که فیفا در توپ‌ها ایجاد کرده بود ما عنوان کردیم که به خاطر استاندارد نبودن استادیوم‌های کشورمان نمی‌توانیم از توپ‌های نظیر جابولانی در جام جهانی 2010 استفاده کنیم. هر چند این توپ‌های کنونی لیگ برتر مربوط به سال 2007 است اما مورد تایید فیفا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شرکت آلشپورت 3 هزار توپ رایگان را به ما داده که اگر حداقل قیمت 300 هزار تومان را برای هر توپ در نظر بگیریم چیزی حدود 900 میلیون تومان خواهد شد. هم اکنون در لیگ های دو فرانسه و آلمان این توپ ها استفاده می شود. من جای آلشپورت بودم این قرارداد را منتفی می کردم تا باشگاه ها خودشان هزینه کنند و توپ را برای بازی در نظر بگیرند. البته سازمان لیگ باید تاکید کند همه باشگاه ها از یک توپ متمرکز استفاده کنند.

محمدی در خصوص این که گفته می‌شود برخی از داخل به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاعاتی داده‌اند تا آنها تغییراتی را در باشگاه‌ها ایجاد کنند، گفت: نمی‌توانم بگویم اطلاعات داده‌اند یا نه. برخی می‌گویند ایران کشوری امنیتی است اما همه نوع اطلاعات از ایران در همه جای دنیا وجود دارد. شاید آنها از مصاحبه‌های انتقادی مربیان و مسئولان باشگاه ها مطلع شده باشند. ولی باید خوشبیانه نگاه کنیم و همه ورزشگاه‌ها را به درجه A تبدیل کنیم.