رئیس اتحادیه فوتبال می‌گوید کنفدراسیون فوتبال آسیا نقاط ضعف فوتبال ایران را فهمیده و قرار است از همان ورزشگاه‌هایی که مشکل دارند، بازدید به عمل آورد. او همچنین صدا و سیما را تهدید کرد در صورتی که حق پخش مسابقات را افزایش ندهد، بعد از بازگشت تیم ملی از اردوی اروپا اجازه پخش مسابقات لیگ برتر را نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله محمدی در جلسه اتحادیه فوتبال که صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد، درباره جلسه با باشگاه‌ها برای رفع مشکلات ورزشگاه‌ها قبل از بازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: متاسفانه AFC نقاط ضعف ما را فهمیده است و قرار است  از همان ورزشگاه‌هایی که مشکل دارد بازدید کند. البته ما این را به فال نیک می‌گیریم چون مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی مربوط به باشگاه فولاد و ورزشگاه غدیر اهواز است، گفت: فولاد یکی از با تشکیلات‌ترین باشگاه‌های ایران است ولی ورزشگاه غدیر مشکل اسکوربورد دارد. باشگاه فولاد می‌گوید چون ورزشگاه برای ما نیست حاضر نیستیم هزینه کنیم. البته آنها الان قانع شدند بخشی از هزینه استادیوم را بدهند تا مشکلات حل شود.

محمدی به سال گذشته اشاره کرد و افزود: اگر سال گذشته ورزشگاه غدیر آماده بود ما 12، 13 امتیاز گرفته بودیم و خودبخود بالاتر از قطر می‌ایستادیم و چهار سهیمه مستقیم می‌گرفتیم. اگر این اتفاق می‌افتاد ما دیگر اینقدر با کنفدراسیون فوتبال آسیا لابی نمی‌کردیم. مشکل دیگر این است که اگر ورزشگاه غدیر امسال تایید نشود، کنفدراسیون فوتبال آسیا پروانه حرفه‌ای به این باشگاه نمی‌دهد.

وی برای حل این مشکل تغییر ورزشگاه را هم پیشنهاد کرد و یادآور شد: یک راه برای فولاد این است که ورزشگاه آلومینیوم هرمزگان را برای آنها در نظر بگیریم که البته این هم برای مردم اهواز خوب نیست. پس بهتر است مشکل ورزشگاه غدیر زودتر حل شود.

رئیس اتحادیه فوتبال ادامه داد: اگر 12 باشگاه ما از AFC امتیاز A بگیرند، چهار سهمیه ما در لیگ قهرمانان آسیا قطعی می‌شود.

محمدی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت سه باشگاه نفت تهران، راه آهن و پیکان هم گفت: قرار شد باشگاه نفت پول سال آینده را هم به ورزشگاه دستگردی پرداخت کند تا مشکل نور این ورزشگاه حل شود. برای ورزشگاه تختی هم قرار شد باشگاه راه آهن و پیکان و همچنین نفت تهران (به عنوان ورزشگاه دوم) پول بدهند تا مشکلات نور و اسکوربورد حل شود. شرط این باشگاه‌ها هم این بوده که مقابل پرسپولیس و استقلال هم در ورزشگاه تختی بازی کنند.

وی درباره وضعیت ملوان و داماش هم تصریح کرد: در ورزشگاه‌های رشت و انزلی هم هر چه دست بر سر مشکلات می‌کشند یک مشکل دیگر از جای دیگر بیرون می‌زند! به همین دلیل پیشنهاد دادیم که هر دو باشگاه استادیوم سردار جنگل را معرفی کنند.

رئیس اتحادیه فوتبال در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت حق پخش مسابقات لیگ برتر هم گفت: ما 24 جلسه با مقدس نژاد مسئول صدا و سیما داشتیم و تاکید کردیم که هزینه باشگاه‌ها به خاطر پایین آمدن ارزش پول ایران و افزایش قیمت‌ها، چند برابر شده است. ما از آنها خواستیم به این خاطر حق پخش 17 میلیاردی را بالاتر ببرند تا وضعیت باشگاه‌ها بهتر شود.

محمدی ادامه داد: ما از صدا و سیما خواستیم یا این 17 میلیارد را دوبرابر کنند و به باشگاه‌ها بدهند و یا حق پخش واقعی که 90 میلیاردتومان است را در اختیار باشگاه‌ها بگذارند. همچنین این پیشنهاد را دادیم که تبلیغات قبل، حین و بعد از مسابقات فوتبال را به باشگاه‌ها اختصاص بدهند.

وی خاطرنشان کرد: با این حال مسئولان صدا و سیما گفتند که با پول تبلیغات کارهای دیگری می‌شود و بهتر است فعلا مصاحبه نکنید تا این مسئله حل شود. با وجود این روزهای زیادی از این جلسات گذشته و جوابی به ما نداده‌اند. حالا قرار است امروز در جلسه اتحادیه فوتبال به جمعبندی برسیم.

محمدی در پایان گفت: اگر صدا و سیما با پیشنهادات ما کنار نیاید و همان 17 میلیاردتومان را به باشگاه‌ها بدهد، با هماهنگی باشگاه‌ها قرار می‌گذاریم که این یک میلیاردتومان را نگیریم و در عوض اجازه پخش مسابقات را هم نخواهیم داد. اگر به این جمعبندی برسیم بعد از بازگشت تیم ملی از اردوی اروپا قطعا این تصمیم را اجرایی خواهیم کرد.