مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با اشاره به اینکه از درآمدهای میلیاردی فوتبال چرا نباید خود تهیه کنندگان آن که باشگاه‌ها هستند بهره مند شوند، گفت: باید با تشکیل کمپین اقتصادی حقمان را از این فوتبال بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عابدینی در حاشیه نشست اتحادیه فوتبال ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما را غریبه می‌دانند. برنامه های تلویزیونی 90 روزه با هزینه 10 میلیارد تومانی برای تهیه کننده آن 50 تا 90 میلیارد درآمد دارد. در این برنامه ها 12-13 دقیقه قبل و بعد از برنامه آگهی پخش می شود اما فوتبال چه درآمدی دارد؟

وی ادامه داد: فوتبال در ماه 4500 دقیقه برنامه روی آنتن می برد اما باشگاه‌ها به عنوان تهیه کنندگان این برنامه‌ها هیچ درآمدی ندارند و تلویزیون سالی 18 میلیارد تومان به آنها می دهد و مبلغی که در قیاس با برنامه های تلویزیونی ساخته شده از فوتبال اصلا قابل مقایسه نیست.

مدیرعامل باشگاه داماش فوتبال را یک هنجار زیبای اجتماعی دانست و یادآور شد: اگر این فوتبال هیجانی را ایجاد می کند برای اکثریت مردم است شاید فردی در زندگی اش مشکلات عدیده داشته باشد اما می آید در فوتبال سینه اش را چاک می دهد، این هیجان مثبت به خاطر هویتی است که فوتبال برای او ایجاد کرده است. متاسفانه این هوادار حتی به خاطر خالی کردن هیجاناتش تشویق نشده و تنبیه می شود.

وی در ادامه با طعنه به مسئولان باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: کسانی هستند که در این فوتبال پول دارند و خیرینی پیدا می شوند که یک میلیارد دلار برای آنها هزینه می کنند اما برای ما نمی شود، این باشگاه‌ها را استثنا و کنار گذاشته اما بقیه چه کار کنند.

رویانیان پس از شنیدن این صحبت‌ها اعلام کرد آقای عابدینی ما اینجا هستیم که شما این حرف ها را می‌زنید که مدیر عامل داماش گیلان در این خصوص اظهار داشت: من شما را دیدم که این حرف ها را می زنم که شما رئیس پولدارها هستید و وقتی پول نداشته باشید دستتان را در این جیب یا آن جیب می کنید، خودی یا غیر خودی هم ندارد.

وی یادآور شد: چرا تراکتورسازی باید برند خود را 2.5 میلیارد تومان بفروشد و چرا ما باید برای بازیهای استقلال حاضر باشیم به خاطر دریافت 100 میلیون اسپانسری را تبلیغ کنیم زیرا پولی دستمان را نمی گیرد، اقتصاد و تولید کند است و نرخ تورم بالاست. امیدوارم درهای رحمت باز شود زیرا در این شرایط اسپانسری جلو نمی آید.

عابدینی ادامه داد: همان طور که کمپینی به راه افتاد برای دفاع از حق مسلم ما در بخش هسته ای و مقابل دنیا ایستادیم،باید کمپینی تشکیل دهیم و حق فوتبال را از طریق حق پخش بگیریم،به هر روشی با لایحه دادن به مجلس، دولت و یا تلاش وزیر آینده.

وی در ادامه به نکته جالبی هم اشاره کرد، مهمترین گیر فوتبال حرفه ای این است که او را زیر مجموعه فرهنگ می دانند و درآمدهای ما شامل مسائل غیرفوتبالی شده و به آن مالیات تعلق می گیرد. ارزش افزوده که برای تولیدکننده و مصرف کننده وجود دارد هم به ما تعلق می گیرد و از بلیت فروشی، حقی که از سازمان لیگ و یا حق پخش می گیریم از ما 5 درصد ارزش افزوده کم می شود این دیگر خیلی جالب است.

مدیر عامل داماش گیلان در پایان گفت: درست است صدا و سیما زیر نظر مقام معظم رهبری است و همه ما قبول داریم مملکتمان زیر نظر ولی فقیه اداره می‌شود اما موظف به رعایت قانونمندی هستیم و خیلی از مسائل را می‌توان با تکیه بر قانون حل کرد.