تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳

گروه شمس به سرپرستی كیخسرو پورناظری و با خوانندگی سهراب پورناظری 7 و 8 شهریور در كاخ نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، قطعات این كنسرت از ساخته‌های كیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری و بر روی اشعار مولانا، هومن ذكایی، حسین منزوی و رهی معیری انتخاب شده است.

تهمورس پورناظری درباره این كنسرت گفت: این كنسرت در دو بخش موسیقی معاصر ایران و موسیقی تنبور اجرا می‌شود. این اجرا با اجراهای سابق گروه شمس به ویژه در فرم آهنگسازی و گروه‌نوازی بخش اول متفاوت است. در این بخش هر قطعه با تركیب سازهای متفاوت و براساس فرم‌های مختلف موسیقی آهنگسازی شده‌است.

مدیر هنری گروه شمس درباره بخش تنبور این كنسرت افزود: این بخش كنسرت بر اساس فضای كنسرت بزرگداشت مولانا در سال 1386 طراحی شده است و در واقع طراحی این بخش به دلیل پاسخ به نیازی بود كه مخاطبان از گروه شمس داشتند.

وی ادامه داد: در بخش آهنگسازی و گروه نوازی تفاوت‌های ویژه‌ای در اجرا خواهیم دید كه با توجه به سابقه تنبورنوازی گروه شمس در سال های گذشته، نقطه عطف دیگری در گروه‌نوازی تنبور محسوب می‌شود.

آهنگساز گروه شمس درباره خوانندگی سهراب پورناظری در این كنسرت گفت: كارهایی كه در كنسرت اجرا خواهد شد، كارهایی است كه براساس صدای سهراب ساخته شده‌است. گروه شمس در طول عمر 32 ساله خود هربار بنا به نیاز و ضرورت از حضور خواننده یا همخوانی بهره برده‌است.

در این كنسرت كیخسرو پورناظری(‌آهنگساز، تنبور)، تهمورس پورناظری(آهنگساز، تنبور، تار، بربت)، سهراب پورناظری(خواننده، كمانچه و تنبور)، حسین رضای‌نیا(دف و سازهای كوبه‌ای)، داریوش آذر(باس) و تنبورنوازن گروه شمس كاوه گرایلی، ندا خاكی، خورشید دادبه، علیرضا جوادی، سپند دادبه حضور خواهند داشت.

این كنسرت گروه شمس توسط موسسه فرهنگی و هنری ققنوس برگزار می‌شود.