کارشناس امور جوانان گفت: نمی توان گفت جوانگرایی در کابینه ریسک است در حالی که برخی وزارای جوان و با تجربه در سالهای به خوبی از پس وظایفشان برآمدند.

حجت الاسلام کمال الدین خداداده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز که بیشتر وزاری کشور را افراد با سابقه، متعهد و با تجربه تشکیل می دهند، باید در کنار این افراد از وزاری جوان در پست های تخصصی استفاده کرد. در وزارتخانه های علوم، ورزش و جوانان و اموزش و پرورش که نزدیک به 40 میلیون نفر از آحاد جامعه با آن سرو کار دارند باید از مدیرانی از جنس جوانان استفاده کرد. هیچ کارشناس و فرد دلسوزی منکر کنار گذاشتن افراد با تجربه، با سابقه و انقلابی نیست اما می توان از این افراد حداقل در وزارتخانه هایی که مختص جوانان است به عنوان مشاور و راهنما استفاده کرد.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر مدیران جوان بسیاری خوبی در کشور تربیت شده اند که به دور از هرگونه نگاه و فعالیت سیاسی می توانند در عرصه های مختلف به فعالیت بپردازند. امروز که کشور در شرایط حساسی قرار دارد باید از افرادی استفاده شود که بتوانند با انرژی و نشاط روح جدیدی را در کالبد کشور بدمند تا کشور به سمت جلو حرکت کنند.

به گفته مدیرکل سابق سازمان جوانان استان قزوین، اگر از مدیران جوان در حال حاضر استفاده نشود کشور در سالهای نه چندان دور به علت بازنشسته شدن مدیران فعلی با مشکل نداشتن مدیر روبرو می شود. درست است که امروز به دلیل برخی مشکلات فرصت آزمون و خطا نداریم اما هستند مدیران جوانی که از پس آزمونهای دشوار برآمده و چندین سال نیز سابقه مدیریت درخشان دارند.

خداداده با اعلام اینکه استفاده از وزرای جوان ریسک نیست،افزود: وقتی فردی با جوانان کشور همزبان بوده و مشکلات آنها را درک می کند، باید از او استفاده کرد. امروز مدیران و کارشناسان جوانی در کشور وجود دارند که هرکدام با توانایی و پتانسیلی که در وجودشان است می توانند سکاندار وزارتخانه های مهمی چون علوم، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شوند. دولت باید علاوه بر تجربه به نیروی جوانی و درک مشکلات این قشر توجه کند.