نورآباد - خبرگزاری مهر: امام جمعه نورآباد حادثه 28 مرداد را نشان دهنده دشمني ديرينه آمريكا با مردم ايران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد جعفر مرادياني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه نورآباد با اشاره به 28 مرداد سالروز خيانت بزرگ آمريكا عليه مردم ايران در سال 32 اشاره كرد و افزود: در آن زمان شاهد خيانت آمريكا در كشورمان بوديم به طوريكه تلاش كردند دولت مصدق كه برخواسته از خود مردم بود را سرنگون كنند و به حكمراني هاي خود در كشور ادامه دهند.

وی حادثه 28 مرداد را نشان دهنده دشمني ديرينه آمريكا با مردم ايران ذكر كرد و اظهار داشت: اين خيانت سندي بر غير قابل اعتماد بودن آمريكا است.

امام جمعه نورآباد به خيانت هاي آمريكا پس از انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: 28 مرداد ماه 32 نشانگر دروغگو بودن آمريكا در ادعاي دموكراسي است.

حجت الاسلام مرادياني دولت مصدق را دولتي بر گرفته از مردم عنوان كرد و گفت: آمريكايي ها با نقشه هاي فريبنده مردم را به جان هم انداختند و اين حادثه براي مردم كشورمان فراموش نشدني است.

وي به راي اعتماد نمايندگان به 15 نفر از 18 وزیر پیشنهادی دكتر روحاني اشاره كرد و افزود: در مورد اين سه وزير هم جاي نگراني نيست، جايي كه قانون هست همه بايد تن به قانون بدهند و اميدواريم در آينده نزديك با معرفي وزرای جديد، كابينه دولت يازدهم تكميل شود.

امام جمعه نورآباد با اشاره به شعارهاي انتخاباتي دكتر روحاني افزود: امیدواریم در دولت يازدهم رئيس جمهور اعتدال و عقلانيت را با تمام توان عملي كند.

خطيب جمعه دلفان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضرورت حمایت از دولت اظهار داشت: ما نيز به اين فرموده ارزشمند عمل مي كنيم و اميدواريم دولت در تحقق شعارهايش موفق باشد.

بنابر این گزارش 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن ايران اسلامي، اوضاع جهان اسلام به ويژه مصر  و بمب گذاري در لبنان عليه شيعيان از ديگر مطالبي بود كه خطيب جمعه نورآباد به آن پرداختند.