گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اجرای مرحله دوم طرح راهداري تابستانه در سطح يكهزار و 343 كيلومتر از بزرگراه ها، محورهاي اصلي، فرعي و روستايي استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي بخش رستمي صبح شنبه در حاشیه بازدید از این طرح افزود: 242 نفر از راهداران و كاركنان ستادي و شهرستاني اداره كل در قالب 28 اكيپ راهداري و چهار اكيپ امدادي و تعميراتي با همكاري ساير دستگاه هاي اجرايي مرتبط با اين بخش به انجام وظيفه و خدمت در اين طرح مي پردازند.
 
به گفته رستمي، در صورت بروز حوادث پيش بيني نشده و ناگوار طبيعي در استان، به تعداد نيروهاي امدادي طرح براي پيشگيري و امدادرساني به مناطق و افراد آسيب ديده افزوده مي شود.
 
وي ادامه داد: تعداد ماشين آلاتي كه هم اينك براي اجراي مطلوب و بهينه طرح در سطح محورهاي ارتباطي استان فعاليت دارند، شامل 90 دستگاه خودروي سبك، سنگين و نيمه سنگين همانند گريدر، لودر، كاميون، غلطك، بيل مكانيكي مي باشد.
 
مديركل راه و شهرسازي گلستان اضافه كرد: دور دوم طرح راهداري تابستانه گلستان تا آخر شهريورماه سال جاري بويژه در بزرگراه هاي پرتردد استان مانند بزرگراه نوكنده- جنگل گلستان، راه هاي اصلي و محورهاي كوهستاني و روستايي دوزين در مينودشت، توسكستان در گرگان، درازنو در كردكوي و دهنه محمد آباد در علي آباد تداوم دارد.
 
وی گفت: هدف از اجراي اين طرح، افزايش ايمني در محورها همزمان با تداوم و انجام سفرهاي تابستاني هموطنان و زيباسازي مناظر طبيعي در طول راه هاي گلستان جهت به خاطر سپردن سفري امن و راحت در اذهان مسافران عبوري بويژه زائران علي ابن موسي الرضا (ع) از محدوده محورهاي استان است.
 
وي، لكه گيري و درزگيري آسفالت ، تنقيه و بازگشايي دهانه پل ها، رفع افتادگي شانه راه ها، جمع آوري تابلو هاي فرسوده، مازاد و متفرقه، اصلاح سرعت گيرهاي آسيب ديده، پاكسازي و زيباسازي حريم راه ها و نصب و مرمت چشم گربه اي ها، ميله هاي ترافيكي، چراغ هاي چشمك زن و سيستم هاي روشنايي در تقاطع ها بويژه در تقاطع هاي پرتردد را، بخشي از عمليات مهم راهداري ذكر كرد كه به منظور دستيابي به اهداف ياد شده در اين طرح اجرا مي شود.
 
اجرای طرح تعریض حاشیه راه قرق
 
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان همچنین از اجرایی شدن طرح تعریض حاشيه راه اصلي محدوده روستاي قرق در بزرگراه گرگان- آزادشهر خبر داد و گفت: هم اكنون اداره كل راه و شهرسازي استان براي ايمن سازي اين محور، اقداماتي نظير پل عابر پياده و گاردريل نصب و احداث كرده اما به دليل اتصال اين بزرگراه به مشهد مقدس و عبور و مرور زائران علي ابن موسي الرضا(ع) و گردشگران به جنگل قرق و حجم بالاي ترافيك محلي، احتمال وقوع خطراتي را براي ترددكنندگان فراهم مي سازد كه براي افزايش ايمني و تامين امنيت اهالي روستا و تسهيل تردد در دو طرف بزرگراه، تعريض آن در مرحله اجرا قرار گرفت.
 
وی یادآورشد: تعريض راه اصلي قرق كه قطعه اي از بزرگراه گرگان- آزادشهر است به صورت رفت و برگشت و در طول حدود سه كيلومتر و عرض پنج متر اجرا مي شود.
 
وی افزود: شروع اجراي اين عمليات از نيمه دوم سال 92 خواهد بود و بيش از پنج ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي براي آن در نظر گرفته شده است.
 
"قرق" از روستاهاي توابع شهرستان گرگان است كه با يكهزار و 962 خانوار و شش هزار و 734 نفر جمعيت، در كيلومتر 14 بزرگراه گرگان- آزادشهر در شرق استان گلستان واقع است.