اولین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی سه‌شنبه هفته جاری در استان مرکزی برگزار می‌شود. در همین حال مدیرعامل سرای روزنامه‌نگاران ایران از بررسی درخواست شعبه کرمانشاه این سرا برای تاسیس موزه مطبوعات غرب کشور خبر داد.

مجید امرایی مدیرعامل سرای روزنامه‌نگاران ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری اولین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با بررسی مطالب منتشرشده در مطبوعات و خبرگزاری‌های استان مرکزی در فصل بهار، هم اکنون در حال برگزاری است و آئین اختتامیه آن روز سه‌شنبه در اراک برپا خواهد شد.

به گفته وی، قزوین، خوزستان و کردستان میزبانان دوره‌های دوم تا چهارم جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی هستند و کار داوری آثار در این سه استان رو به اتمام است. در همین حال این جشنواره در استان‌های گیلان، همدان، البرز، لرستان، کرمانشاه، سمنان، کرمان و یزد هم در حال طی مراحل مختلف آن اعم از ارسال یا جمع‌آوری آثار و یا داوری آنهاست.

مدیرعامل سرای روزنامه‌نگاران ایران، اسامی هیئت داوران این جشنواره را به شرح زیر معرفی کرد: زهرا عرب، محمود اکرامی فرد، فرشید حسامی، ساسان والی‌زاده، یوسف غروی قوچانی و امیدعلی مسعودی.

بر اساس اعلام، جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری در استان ها به صورت فصلی (هر سه ماه یک بار) و با هدف توجه به نشریات محلی هر استان در 3 بخش اصلی شامل: مطبوعات استانی، دفاتر نمایندگی خبرگزاری و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری در استان‌ها برگزار خواهد شد. گرایش‌ها و رشته‌های تائید شده در این جشنواره عبارتند از: تیتر، گفتگو، گزارش خبری و گزارش، سرمقاله، مقاله و یادداشت، عکس و  صفحه‌آرایی.

امرایی همچنین از انتشار نخستین کتاب شهدای رسانه به همت شعبه سرای روزنامه‌نگاران ایران در استان کرمان و تا پایان امسال خبر داد و همچنین گفت: ما از استان کرمانشاه هم درخواستی دریافت کرده‌ایم مبنی بر راه‌اندازی موزه مطبوعات در غرب کشور که این درخواست در دست بررسی است.

همچنین به گفته وی، نخستین دفتر شهرستانی سرای روزنامه‌نگاران ایران طی روزهای اخیر در شهر بیجار افتتاح شده که این مسئله با توجه به تعداد قابل توجه فعالان رسانه‌ای این شهرستان و به همت شعبه سرای روزنامه‌نگاران در استان کردستان انجام شده است.

مدیرعامل سرای روزنامه‌نگاران ایران در همین رابطه یادآور شد: درخواست‌های مشابهی برای تاسیس شعبه شهرستانی در دو شهر در استان‌های خوزستان و مرکزی هم به ما واصل شده که این تقاضا هم در دست بررسی است.