فیروزکوه - خبرگزاری مهر: فرماندار فیروزکوه با اشاره به اینکه دولت بر اساس مردمی بودن پیش می رود، گفت: باید برگزاری یادواره های شهدا نیز مردمی باشد و به دست مردم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز آزادي آزادگان سرافراز جلسه كارگروه ايثار و شهادت شهرستان فيروزكوه در سالن كنفرانس فرمانداري برگزار شد.

فرماندار شهرستان فيروزكوه ظهر امروز در اين نشست با گراميداشت ياد و خاطره هميشه جاودان شهداي بزرگوار و امام(ره)، اظهار داشت: جانبازان، ايثارگران و آزادگان سرفراز، حماسه سازان، شاهدان عيني و ابدي ونيز به عنوان اسناد محكم اين نظام در مقابل جنگ طلبي و جنگ افزايي ابرقدرت ها، استعمارگران غرب و بدخواهان اين نظام در جريان تاريخ دفاع مقدس كشور هستند.

ابوالقاسم مهري ،فلسفه وجودي اين جلسه را هم انديشي و هم آهنگي به منظور حركت و تلاش در مسير انقلاب اسلامي و رفع قصور و كوتاهي ها اعلام کرد و افزود: همگي در كنار اعضاي  ستاد يادواره شهدا مقابل شبيخون فرهنگي و جنگ نرم كه از كشورهاي غربي با آن مواجه هستيم قرار خواهيم گرفت.

این مسئول عنوان کرد: اين استراتژي نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه در تمام شهرها و روستاها و در دنيا فراگير شده، كارها بايد بر اساس قانون، قابليتها، توانمندي ها، منابع و در مسير نگه داشتن انقلاب اسلامي باشد كه از مهمترين ويژگي اين استراتژي است.

مهری، شوراي فرهنگ عمومي و كارگروه هاي ستاد يادواره شهدا را پناهگاه و تكيه گاه انسان ها در اين راستا دانست و اشاره کرد: چنانچه با نقصي مواجه هستيم آن را نقد بكنيم ولي آن را به چالش نكشيم، نقدي باشد منصفانه و مشوقانه براي بيداري و هوشياري، نه براي نابودي و محكوم كردن، زيرا ما نيامده ايم تا افراد را زير سؤال ببريم و يگديگر را محاكمه كنيم بلكه  تلاش و هدف پيشرفت و تعالي جامعه اسلامي است.

فرماندار فيروزكوه اظهار داشت: اولين ويژگي اين نشست ها، شناخت و شناسايي دستگاه هاي فرهنگي است، پويا و زنده بودن روستاها و شهرهاي در مسير منويات انقلاب اسلامي از ديدگاه هاي اصولي و استراتژي نظام است، شهرستان فيروزكوه هم بر همين اصول پاي مي فشارد.

وي با خطاب به معاون عمراني فرمانداري فيروزكوه، از وي خواست: به زودي اقدامات لازم براي گلزار و قبور شهدا با تشكيل كميته فني در تمام روستاها انجام و ايراد فني و اجرايي و مشكلات موجود اعلام و در جهت رفع آن ها اقدام شود.

مهري اشاره کرد: تكاليف دولت امروز بر اساس مردمي بودن پيش مي رود که در این زمینه ستاد يادواره شهدا هم مردمي باشد چون نباید عنان اختيار اداري و اجرايي فقط در دست دولتي ها باشد.

این مسئول افزود: باید با این اقدامات فرهنگ عمومي جامعه به سمت فرهنگ انقلاب ناب اسلامي، تفكر و انديشه ارزشمند سياسي - الهي امام عظيم الاشان انقلاب و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي پيش برود و با صداقت و صلابت اين راه انقلابي و نوراني را به فضل الهي و كمك همگاني با موفقيت طي كنيم.