هزار و پانصد و پنجمین شماره از مجله سروش با تیتر یک «مهمانی لبخند» و بررسی برنامه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله پشت صحنه انتخابات در رسانه ملی، به روی پیشخوان آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شماره مجله سروش تصاویر و مطالب اختصاصی از پشت صحنه انتخابات در رسانه ملی، بایدها و نبایدهای مناظره از نگاه مقام معظم رهبری و مطلبی با عنوان از مناظره بر سر عقیده تا مناظره جمعی انتخابات را منتشر کرده است.

سروش در این شماره همچنین موضوع پخش زنده مراسم رای اعتماد به گزینه‌های پیشنهادی دولت یازدهم را با تیتر «دوربین در خدمت آگاهی» مورد واکاوی قرار داده و در سرمقاله خود به قلم مهدی فضائلی به ابتکار عمل رسانه ملی در انجام این اقدام پرداخته است.

مشروح گفتگوی سرلشگر رحیم حضوری در برنامه شناسنامه، چالش‌های کسب و کار در دولت یازدهم، علامت‌های کابینه برای رونق بازار سرمایه، ارزیابی مسافران پاستور در رسانه ملی، بررسی جایگاه و نمای مسجد در رسانه، گفتگو با حجت الاسلام محمد‌رضا زائری درباره مسجد محوری، گزارشی از کارکردهای مساجد در کشور، گفتگو با معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، گزارشی از طرح قرآن 1447 در گفتگو با دبیر این طرح نیز مطالب بعدی این شماره هستند.

افشاگری پنهانکاری ماحصل گفتگو با پوران درخشنده کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند!»، گفتگو با جواد عزتی بازیگر مجموعه تلویزیونی دودکش با عنوان «آئینه‌هایی برای زندگی مردم شدیم»، گفتگو با حسن سلطانی، مجری برنامه رمضانی «ماه خدا»، ناکامی کلیشه‌ها در برابر نوآوری، گزارشی از جُنگ ادبی قند پهلو در گفتگو با عوامل برنامه و انتشار نظرسنجی سروش از بهترین سریال، کارگردان، نویسنده، بازیگر مرد و زن، بهترین برنامه، بهترین مجری و ستاره رمضان 92 نیز از جمله مهم‌ترین مطالب این شماره مجله سروش است.