قم - خبرگزاري مهر: سوارکاران قمی این هفته برای کسب عناوین برتر مسابقات پرش با اسب جام پیشرفت با حریفان خود به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برنامه ریزی فدراسیون سوارکاری کشورمان نوزدهمین دوره مسابقات پرش با اسب کشور با عنوان جام پیشرفت این هفته با شرکت برترین اسب ها و سوارکاران این رشته ورزشی در تهران به انجام می رسد.

در حالی که برگزار کننده این رقابت ها فدراسیون سوارکاری کشورمان است، مجموعه سوارکاری نوروزآباد برای میزبانی از شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است و مدعیان کسب عناوین اول تا سوم از سه شنبه بیست و نهم مرداد ماه تا جمعه اول شهریور ماه با یکدیگر پیکار می کنند.

فدراسیون سوارکاری کشورمان آخرین مهلت ثبت نام برای سوارکاران مایل به شرکت در این رقابت ها را تا پایان وقت اداری امروز یکشنبه بیست و هفتم مرداد ماه در نظر گرفته است در حالی که رقابت سوارکاران در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

در حالی که زمان دقیق برگزاری رقابت های هر رده سنی نیز مشخص شده است، روز سه شنبه بیست و نهم مرداد ماه ابتدا رقابت اسب های ایرانی در رده سنی بزرگسالان برگزار می شود و روز چهارشنبه سی ام مرداد نیز مسابقات رده سنی نونهالان، جوانان و ادامه بزرگسالان به انجام می رسد.

بعد از یک روز وقفه در برگزاری این رقابت ها کا با تعطیلی روز پنجشنبه سی و یکم مرداد همراه است، روز جمعه اول شهریور ماه نیز مسابقات رده سنی نوجوانان و پایانی رده سنی بزرگسالان برگزار می شود تا برترین های این جام معرفی و تجلیل شوند.

بر اساس ضوابط برگزاری این مسابقات از سوی فدراسیون، به سوارکاران شرکت کننده در این رقابت ها اعلام شده که تغییرات اعمال شده در مقررات ملی از قبیل رده بندی اسب ها، ارتفاع موانع، رده های مسابقات، سن اسب ها و ... در این دوره از مسابقات اجرا خواهد شد.

همچنین سوارکاران می توانند در رده B با دو اسب و رده های پایین تر با سه اسب ثبت نام کنند، ضمن اینکه به همراه داشتن برگ سلامت اسب ها صادره از سوی اداره و شبکه دامپزشکی محل باشگاه ضروری است و از شرکت اسب های بدون مجوز سلامت جلوگیری به عمل می آید.

در شرایطی که به همراه داشتن کارت بیمه ورزشی سوارکاران به منظور شرکت در مسابقات جام پیشرفت الزامی شده،  کمیته ضد دوپینگ فدراسیون سوارکاری نیز همچون سایر مسابقات سوارکاری کشور از اسب‌های شرکت کننده تست دوپینگ انجام می‌دهد.