وزیر مور خارجه مصر در گفتگو با "اشپیگل" بر لزوم مشارکت اخوان المسلمین در امور سیاسی مصر تاکید کرده و هر گونه دخالت غرب در امور داخلی کشورش را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "نبیل فهمی" وزیر امور خارجه مصر در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" تصریح کرد که با وجود ناآرامیها در مصر، کشور ما در مسیر دولتسازی گام بر می دارد.

وی افزود: من به دوستان خود اطمینان می دهم که ما به تصمیمات خود در مسیر دموکراسی پایبندیم.

وزیر امور خارجه مصر همچنین خاطر نشان کرد که آمریکا و اروپا وقایع مصر را به صورت یکجانبه مورد توجه قرار می دهند.

وی همچنین مخالفت خود را با هر گونه دخالت خارجی در کشورش ابراز کرده و میانجی گری فعالانه غرب در شرایط فعلی را مفید ندانست.

نبیل فهمی همچنین گفت که این یک مسئله مصر است که توسط خود ما مصریها باید حل شود.

وی همچنین هیچ دلیلی برای نگرانی در این باره که مصر به یک دیکتاتوری نظامی تبدیل شود ندانسته و اظهار داشت که من به ارتش مصر اعتماد دارم و مطمئن هستم که برای نظامیان، مسئله قدرت در میان نیست.

"نبیل فهمی" همچنین اظهار داشت که حالت فوق العاده در مصر بر اساس برنامه تعیین شده بعد از یک ماه خاتمه خواهد یافت و تصریح کرد که مصریها تحمل این را که کشورشان در طولانی مدت در حالت فوق العاده فعلی قرار داشته باشد را ندارند.

وی بر خلاف نخست وزیر مصر که خواهان انحلال اخوان المسلمین است، مشارکت این گروه در امور کشور را خواستار شده و تاکید کرد که کسی که قوانین مصر را نقض نکرده است می تواند در جریانات سیاسی این کشور مشارکت کند.