پیکر محمد زهرایی، مدیر فقید انتشارات کارنامه روز چهارشنبه هفته جاری تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

ناروش قلیچ‌خانی، مدیر داخلی انتشارات کارنامه درباره مراسم تشییع مدیر فقید این موسسه انتشاراتی و مدیر شهر کتاب نیاوران به خبرنگار مهر گفت: مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمد زهرایی، ساعت 9 صبح چهارشنبه 30 مرداد برگزار و پیکر ایشان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

وی درباره اینکه آیا این مراسم از جلوی خانه هنرمندان ایران آغاز خواهد شد؟ یادآور شد: هنوز این مسئله مشخص نشده و کسانی که دست‌اندرکار این مراسم هستند، تا ساعت 3 بعد از ظهر امروز در این باره به ما اطلاع خواهند داد.

محمد زهرایی مدیر انتشارات کارنامه که آثار مطرحی چون «تام سایر» مارک تواین و تالیفات و ترجمه‌هایی از نجف دریابندری از جمله «کتاب مستطاب آشپزی؛ از سیر تا پیاز» را به شکل نفیسی منتشر کرده بود، روز گذشته 27 مرداد حوالی ساعت در حالی که پشت میز مشغول فعالیت بود، دچار حمله قلبی شد و در سن 65 سالگی درگذشت.

«خواب آشفته نفت»، «فصوص الحکم» از آثار محمدعلی موحد، «حافظ به سعی سایه» تالیف هوشنگ ابتهاج و «قبله عالم، ناصرالدین شاه قاجار و پادشاهی ایران» نوشته عباس امانت از مهمترین کتاب‌های نشر کارنامه با مدیریت زنده‌یاد زهرایی در سال‌های اخیر بوده است. طراحی روی جلد، فونت متفاوت و استفاده از تایپوگرافی از مشخصه‌های کتاب‌های نشر کارنامه است که زیر نظر او طراحی و اجرا می‌شد.