ایلام - خبرگزاری مهر: نماینده مردم ایلام در مجلس از اجرای چهار بانده کردن جاده ایلام به مهران خبرداد و گفت: منطقه ویژه مهران در هفته دولت کلنک زنی می شود.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح چهار بانده ایلام - صالح آباد و مهران اجرایی می شود و  این پروژه، طرح بسیار خوبی است چراکه مسیر ایلام به مهران مسیر استراتژیکی است.

وی افزود: در صورت بهره برداری از این طرح هم استان ایلام از بن بست خارج می شود و هم می توانیم از مرز بین المللی مهران استفاده بهینه ای داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی ادامه داد: نیاز است که این مسیر چهار بانده شود و فاز اول این طرح با جدیت در حال اجرا است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اعتباراتی که برای این طرح منظور شده هم استانی و هم ملی است و مابقی آن هم باید مسئولان استان کمک کنند که این مسیر از ایلام – مهران به سمت دهلران و سپس اندیمشک اجرا شود.

وی از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی برای اتمام این طرح در دوسال آینده خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح 20 میلیارد ریال استانی و 30 میلیارد ریال اعتبار ملی پیش بینی شده است.

شوهانی از رفع مشکل آب شهرک سر طاف خبر داد و گفت: طرح ساخت مخزن دو هزار متر مکعبی برای تأمین آب مردم این شهرک چندسالی است که در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برای ساخت و بهره برداری از این مخزن بیش از شش میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات زیرساختی این شهرک از جمله رفع مشکل آب وبرق و طرح هادی از جمله مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

شوهانی درباره طرح ویژه اقتصادی مهران گفت: عملیات اجرایی این طرح اقتصادی در هفته دولت امسال آغاز می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های ایلام و شهرستان مرزی مهران با پیگیری های صورت گرفته مرحله اول اجرایی این طرح در زمینی به وسعت حدود 800 هکتار در هفته دولت آغاز خواهد شد.