بنیاد شهید مطهری نرم‌افزار «کتابخانه مطهر» را که در برگیرنده مطالب تمام کتاب‌های شهید مرتضی مطهری است، منتشر و عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد علمی و فرهنگی شهید مرتضی مطهری نرم‌افزار آثار شهید مرتضی مطهری را با عنوان «کتابخانه مطهر» تهیه و تولید كرد. این بنیاد علمی و فرهنگی با اعلام این‌که تا امروز اکثر نسخه‌های الكترونیكی گوناگونی که از آثار شهید مطهری توزیع شده، ناقص، بدون جامعیت لازم و دارای اشتباهات نگارشی هستند، اقدام به انتشار این نرم‌افزار کرده است.

این نرم‌افزار شامل نسخه‌های قابل استفاده در ویندوز، جاوا و اندروید است كه 67 اثر مطهری را شامل می‌شود.

نسخه اندروید نرم افزار کتابخانه مطهر قابل نصب بر روی گوشی‌های موبایل اندروید 2.2 به بالا، با قابلیت قفسه‌بندی مجازی 67 جلد از کتب شهید مطهری (همراه با تصویر جلد کتاب‌ها) است. همچنین کتاب‌ها به منظور مطالعه آسان در گوشی موبایل صفحه‌آرایی شده و شماره صفحات با آخرین نسخه چاپی‌شان تطبیق دارند.

برای دسترسی آسان به كتاب‌ها و موارد استفاده پژوهشگران، نسخه PDF همه آثار شهید مطهری در این نرم‌افزار قابل دسترسی است و امکان انتقال فایل‌ها به پوشه‌های شخصی در رایانه هم وجود دارد. در نسخه‌‌ای از این نرم‌افزار که برای فضای ویندوز طراحی شده، نمایش کتاب‌ها به صورت Flip Book بوده و علاوه بر این، در نسخه جاوا نیز همه كتاب‌ها به صورت فایل قابل دسترسی هستند.

نسخه اندرویدی این نرم‌افزار، امکان جستجو در کتب و ابزار پرش به شماره صفحه دلخواه را دارد و امکان تغییر رنگ و اندازه فونت نیز در آن وجود دارد. این نسخه با صفحات لمسی سازگاری دارد و با حجم پایین عرضه شده است به‌طوری كه همه كتاب‌ها داخل نرم‌افزار موجودند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به import نیست. حفظ سوابق مطالعه و قابلیت تنظیم برای مطالعه در شب یا روز، تنظیم متون برای نمایش در صفحات گوشی‌های همراه یا تبلت، سیرهای مطالعاتی و ارتباط با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید مطهری از جمله امكانات ديگر اين نرم‌افزار است.

این نرم افزار در پایگاه اینترنتی شهید مطهری به آدرس www.motahari.ir عرضه شده است.

بنیاد علمی و فرهنگی شهید مرتضی مطهری در سال 85 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف شناخت و معرفی جامع شخصیت و تبیین تفکر شهید مطهری و مطالعات راهبردی براساس نظریه های او تاسیس شد.