رئیس جمهوری فرانسه میزان خشونت ها در مصر را "غیر قابل قبول" خواند و خواستار کمک عربستان سعودی و قطر برای حل بحران در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانسوا اولاند" پس از دیدار با "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان ضمن محکوم کردن حوادث خشونت آمیز در مصر، آن را "غیر قابل قبول" خواند و خواستار گفتگو و برگزاری انتخابات هرچه سریعتر در این کشور شد.

وی افزود: تمام کشورهایی که زمانی روابطی بر پایه اعتماد و دوستی با مصر داشتند، وظیفه دارند تا هر اقدامی را برای پایان دادن به خشونتها در این کشور انجام داده و کمک کنند تا مصری ها از این بحران از طریق گفتگوهای سیاسی و برگزاری انتخابات زودهنگام خارج شوند.

اولاند خواستار محترم شمردن امنیت مردم مصر شد و در ادامه به مسئولیت کشورهای عربی، اروپا و فرانسه در قبال تحولات این کشور پرداخت.

وی افزود: کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی و قطر، اروپا و فرانسه باید به مقامات مصری کمک کنند تا نقشه راه که پس از برکناری مرسی در سوم جولای تدوین شد، اجرا شود.

اولاند در ادامه به پیام عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان که از طریق  سعود الفیصل به وی منتقل شد پرداخت، اما جزئیات این پیام را فاش نکرد.