محمدرضا دستیار گفت: دهمین مرحله تمرینات تیم جوانان با حضور 14 ملی پوش انجام شد که در پایان اردو، دو نفر از تیم جدا شده و تیم ملی با ترکیب 12 نفره عازم رقابتهای جهانی ترکیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر جوانان اظهار داشت: این مرحله از اردو، آخرین تمرینات تیم ملی برای مسابقات جهانی و نیز مسابقات پاراآسیایی مالزی بود که البته برای مسابقات مالزی یک مرحله اردوی متصل به اعزام نیز خواهیم داشت.

دستیار خاطر نشان کرد: ملی پوشان در دهمین مرحله اردو بر تمرینات تکنیکی و شوت تمرکز داشتند و از تمرینات بدنی کاسته شد، ضمن اینکه اواخر هفته جاری مسابقات لیگ آغاز خواهد شد و حدود 80 درصد از ورزشکاران در این رقابتها حضور دارند که البته با توصیه به حفظ سلامت و تا سرحد امکان جلوگیری از آسیب دیدگی، حضور آنها در این مسابقات به حفظ آمادگی تیم برای حضور در رقابتهای جهانی ترکیه کمک می‌کند.

وی گفت: روز گذشته آخرین روز از دهمین اردوی تیم ملی بود و به همین مناسبت دیداری تدارکاتی بین تیم جوانان و تیم قم، نایب قهرمان لیگ برتر سال گذشته برگزارشد که تیم جوانان این مسابقه را با نتیجه 67 بر 76 به تیم حریف واگذار کرد.

سرمربی تیم جوانان در خصوص رقابتهای جهانی افزود: در مرحله مقدماتی که به صورت دوره ا ی برگزار می‌شود، پنج دیدار را برگزار می‌کنیم و دیدارهای مرحله بعدی به صورت پلی آف خواهد بود.

وی تصریح کرد: در خصوص حریفان با استفاده از اطلاعات آماری شناختی نسبی برای بازیکنان به وجود آورده ایم و امیدواریم با آمادگی کسب شده در این مدت، حضوری قدرتمند داشته باشیم.

دستیار در پایان اعلام کرد: پس از مسابقات جهانی ترکیه، رقابتهای پارآسیایی مالزی پیش روست که در این مسابقات با ترکیبی 10 نفره شرکت می‌کنیم.

تیم بسکتبال با ویلچر جوانان ایران با ترکیب حسن اسدیانی(ایلام)، امید هادی اطهر (تهران)، محمد اندایش(خراسان رضوی)، مرتضی ابراهیمی (زنجان)، میلاد خردمند (فارس)، محمد محمدنژاد (قم)، محمدحسن سیاری، ابوالفضل شیرین‌آبادی، مرتضی عابدی، میثم پارسا (مرکزی)، علی کریمی (اصفهان) و پیمان یعقوبی(مازندران) 10 شهریور تهران را به مقصد ترکیه ترک می‌کند و پس از انجام دیدارهای تدارکاتی، رقابت‌های مرحله مقدماتی از 16 شهریور ماه آغاز خواهد شد.