در پي انتشار خبر اعتراض جمعي از استادان دانشگاهها به آيين نامه جديد نحوه انتخاب روسا و مديران دانشگاهها مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايرادات وارده به اين آيين نامه را رد كرد .

به گزارش خبرنگار دانشگاهي " مهر" دكتر " مهدخت بروجردي علوي" گفت : وظيفه انتخاب روساي دانشگاهها بر عهده وزير علوم، تحقيقات و فناوري است كه پس از معرفي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و موافقت اين شورا با فرد پيشنهادي وزير، حكم رياست دانشگاه توسط وزير صادر مي شود . 
مدير كل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تصريح كرد : بر اساس آيين نامه جديد نحوه انتخاب روسا و مديران دانشگاهها، اختيارات وزير علوم در اين زمينه، به شوراي دانشگاه تفويض شده است و وزير حق انتخاب خود را به اعضاي هيات علمي داده است و ساير مراحل قانوني انتصاب روساي دانشگاهها از جمله تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنان بر قوت خود باقي است .
وي با مثبت ارزيابي كردن اين اقدام براي جلب مشاركت اعضاي هيات علمي دانشگاهها در تصميم گيري ها و تصميمات رييس دانشگاه گفت : انتخاب روساي دانشگاهها بر اساس راي و نظر اعضاي هيات علمي همان دانشگاه پيش از تصويب اين آيين نامه در دانشگاههاي تبريز، صنعتي اصفهان، خواجه نصير الدين طوسي و تهران، با موافقت وزير اسبق علوم اجرا شده و نتايج خوبي هم داشته است .
وي در پايان خاطر نشان كرد، اين آيين نامه در نهم ارديبهشت ماه 1382 به امضاي وزير وقت علوم، تحقيقات و فناوري رسيده است و نه در آخرين روزهاي تصدي دكتر "مصطفي معين" در وزارت علوم .
دكتر بروجردي علت انتشار دير هنگام خبر تصويب اين آيين نامه را بروز اغتشاشات و نا آرامي هاي اخير دانشگاهها عنوان كرد .