ایلام - خبرگزاری مهر: مديرکل استاندارد ايلام گفت: با رعايت و اجرای اصول استانداردها، اعتماد و اطمينان جامعه نسبت به استاندارد ارتقاء مي يابد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: استاندارد پديده ای تازه و امری بديع و نو ظهور و ساخته ذهن بشری نيست، بلکه مفهوم وسيع آن در تمام عالم هستی وجود داشته و دارد و انسان تنها با درک و اقتباس از عالم طبيعت و پيروی از خالق خود درصدد پياده کردن و استقرار آن در ساير وجود و شئون زندگی خود از جمله در زمينه توليدات، مصنوعات و خدمات برآمده و فصل نوينی را در عالم صنعت، توليد و تجارت گشوده است که نام آن را استاندارد و استانداردسازی نهاده اند.

مديرکل استاندارد ايلام افزود: امروزه مقوله استاندارد و کيفيت با نگاه های مختلفی در جامعه مطرح و بعضاً سازمان ملی استاندارد ايران را با چالش های گوناگون مواجه می سازد.

مددي افزود: مصرف کنندگان امروزه به دنبال کالاها و خدمات خوب و استاندارد، و توليدکنندگان به دنبال توليد بيشتر هستند اما دولت موظف است با تمهيدات ابزار و وسايل توليد و عرضه کالاها، مقوله کيفيت و مطلوبيت کالا را پيگيری نموده و حافظ سلامتی، ايمنی و بهداشت جامعه باشد.

وي تصريح كرد: سازمان ملی استاندارد جهت تحقق چنين خواسته هايی از طرف دولت، اين وظيفه حاکميتی را بر عهده دارد و موظف است بر توليد، عرضه، صادرات و واردات کالاهایي که از لحاظ ايمنی و بهداشت حائز اهميت است،  نظارت داشته باشد.

مددي با اشاره به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي گفت: مقام معظم رهبري سال 92 را سال حماسه سياسی و حماسه اقتصادی نامگذاری فرموده و با ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی اين دهه را دهه پيشرفت و عدالت ناميدند.

محمد مددي عنوان كرد: با توجه به اين امر، سازمان ملی استاندارد در تلاش است با ارایه راهکارهای نوين در بخش تدوين، اجرا و نظارت بر اجرای استانداردها، گام های مؤثری در تحقق اهداف و شعارهای مطرح شده از سوی معظم له را بردارد.

وی اعلام کرد: بر اين اساس اداره کل استاندارد استان، با تجهيز آزمايشگاه های تخصصی و فعال نمودن بخش خصوصی و استفاده از توان متخصصين بخش خصوصی، در ارائه خدمات بهينه به بخش توليد و صادرات، باعث رونق فضای کسب و کار و شتاب در ايجاد فضای رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی کالاهای تولیدی داخل شده و امید است با ايجاد رفاه عمومی از طريق رعايت و اجرای استانداردها، اعتماد و اطمينان جامعه را نسبت به استاندارد ارتقاء بخشید.