گروه پ.ک.ک اظهارات نخست وزیر ترکیه مبنی بر عمل نکردن این گروه به تعهداتش در قبال پروسه صلح را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "رویترز" ، گروه پ.ک.ک با رد اظهارات "رجب طیب اردوغان" مدعی شد که به تعهداتش مبنی بر انجام اقداماتی فراتر از توقف حملات نظامی علیه این گروه عمل نکرده است.

بنا بر این گزارش ، اظهارات دو روز قبل "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه مبنی بر اینکه گروه پ.ک.ک بر خلاف تعهداتش تمامی نیروهایش را از خاک ترکیه خارج نکرده و اظهارات امروز مقامات پ.ک.ک نشان دهند عدم اعتماد زیاد طرفین به یکدیگر است.

گروه پ.ک.ک امروز در پاسخ به ادعای نخست وزیر ترکیه که گفته بود این گروه تنها 20 درصد نیروهایش را از خاک ترکیه خارج کرده با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ما به اجرای تعهد خروج از خاک ترکیه پرداخته اند و این روند هنوز در جریان است.

در بیانیه این گروه به تعداد نیروهای خارج شده از خاک ترکیه اشاره ای نشده است.

این گروه که خواستار تغییراتی در قانون اساسی ترکیه به نفع کردهای این کشور است در ادامه این بیانیه اعلام کرده است: دولت ترکیه و حزب حاکم توسعه و عدالت  به جز توقف عملیات های نظامی علیه نیروهای پ.ک.ک به تعهدات دیگر خود در قبال کردها عمل نکرده و قدم های بیشتری برنداشته اند.

برای جلوگیری از بروز تنش های بیشتر درباره روند صلح بین دولت ترکیه و گروه پ.ک.ک ، دولت ترکیه این هفته بسته اصلاحی خود درباره حقوق کردها را که معروف به "بسته دموکرات شدن" است را از هفته آینده برای بحث و گفتگو ارائه خواهد کرد.