یک سیاستمدار مصری با تاکید بر اینکه طرفین درگیر در مصر در مسیر افراط گرایی قرار گرفته اند، دخالت ارتش در برکناری مرسی را به هیچ عنوان قابل توجیه ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "هامبورگر ابند بلات"، "عمر حمزاوی"، رئیس حزب لیبرال مصر آزاد و استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" ، در پاسخ به این پرسش که آیا یک جریان دموکراتیک در مصر امکان شکل گیری دارد اظهار داشت: چنین امری بسیار دشوار است. خشونت ها در مصر در اصل به مرگ سیاست منجر شده است. در چنین شرایطی ما دیگر نمی توانیم یک جریان سیاسی یا یک دولت قانونی بسازیم.

وی افزود: چنین وضعیتی برگشت به بدترین دورانهای مبارک است که در آن رویارویایی بین گروهها باعث از بین رفتن آزادی و حقوق بشر شده بود.

"عمر حمزاوی" در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که آنچه که ما واقعا در مصر نیاز داریم، آمادگی طرفین درگیر برای قرار گرفتن در مسیر دموکراسی است. اما این آمادگی را من در هیچ طرفی نمی بینم. کسی که به انتخابات در چنین شرایطی اعتقاد دارد تنها مداخله ارتش در سیاست را توجیه می کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه من طرفدار محمد مرسی نیستم در عین حال گفت: من به عنوان دموکرات نمی توانم چشمان خود را بر روی برکناری غیر دموکراتیک محمد مرسی که شروع بحران در مصر بود ببندم. مداخله ارتش مصر با هیچ چیز قابل توجیه نیست. استفاده از ابزار امنیتی همواره بدترین است.

"عمر حمزاوی"، در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه طرفین درگیر در مصر هر دو در مسیر افراط گرایی قدم گذاشته اند همچنین گفت: طرفداران اخوان المسلمین باید در جریانات سیاسی مشارکت داشته باشند. آنها شامل بیست تا سی درصد جامعه مصر می شوند.