یک رسانه آمریکایی شکاف میان متحدان آمریکا در منطقه را موجب تضعیف موقعیت این کشور در قبال سوریه و برنامه هسته ای ایران خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، رسانه آمریکایی "بلومبرگ" با پرداختن به سردرگمی آمریکا در قبال تحولات مصر می نویسد: تحولات مصر موجب شکاف عمیق بین متحدان منطقه ای آمریکا شده است و همین امر موجب سردرگمی دیپلماسی آمریکا در خاورمیانه شده است.

در این مطلب آمده است ، کمک های مالی و سیاسی کشورهای خاورمیانه به گروه های مختلف در مصر که به دنبال اهداف خود در مصر هستند موجب شده است تا آمریکا نفوذ خود در منطقه را در حال افول ببیند.

"برایان کاتولیس" تحلیل گر سیاست خارجی در آمریکا در این خصوص می گوید: آنچه که ما امروز در خاورمیانه شاهد هستیم رقابت کشورهای قدرتمند تر منطقه از نظر ثروت و منابع است.

در این گزارش مشکل آمریکا در مصر را رقابت متحدان منطقه ای این کشور ذکر شده و آمده است: عربستان ، کویت و امارات متحده عربی از یک سو به حمایت از نظامیان و دولت موقت مصر می پردازند و میلیارد ها دلار به آنها کمک می کنند و از طرفی دیگر قطر به حمایت از طرفداران محمد مرسی می پردازد و نخست وزیر ترکیه هم حوادث مصر را کشتار مردم توسط نظامیان می خواند.

در این گزارش با اشاره به شکاف بین متحدان منطقه آمریکا و تاثیر این شکاف در کاهش نفوذ آمریکا در منطقه آمده است: انچه که عربستان ،امارات و کویت درباره مصر می گویند 180 درجه با آنچه که قطر و ترکیه می گویند فرق دارد و حال آنکه آمریکا برای حل بحران مصر و سوریه و متوقف کردن برنامه هسته ای ایران نیاز به همکاری متحدان منطقه ای خودش دارد.