مشهد - خبرگزاری مهر: پاتوق فرهنگي كتاب در مشهد منتشر مي شود، حضور پر قدرت مجتمع امام‌خمینی(ره) در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و خراسان رضوی بهترین گزینه برای آغاز اجرای احسان ماندگار عناوین سه خبر فرهنگی و هنری خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: اولين پاتوق فرهنگي كتاب به زودي در مشهد راه اندازي مي شود.

حسين مسگراني با بيان اين كه اولين پاتوق فرهنگي كتاب به زودي در مشهد راه اندازي مي شود اظهار کرد: پاتوق فرهنگي كتاب، داراي غرفه هاي فروش كتاب و مطالعه و مركزي براي معرفي، نقد و رونمايي از كتابهاي جديد با حضور نويسندگان و منتقدان است.

معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي افزود: با توجه به اين كه پاتوق فرهنگي كتاب در نزديكي حرم مطهر واقع شده است و جاي بسته هاي فرهنگي در سبد خريد زائرين خالي است اين پاتوق مي تواند اين نقيصه را حل كند و يكي از خدمات اين پاتوق ارائه بسته هاي فرهنگي به زائرين است.

مسگراني افزود: در اين پاتوق آثار نشر يافته توسط نشر معارف كشور و منتخب آثار منتشره توسط ناشرين برتر استان و كشور به فروش مي رسد.

وي بيان کرد: پاتوق فرهنگي كتاب به همت نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي استان و نشر معارف و با همكاري معاونت فرهنگي و مطبوعاتي ارشاد خراسان رضوي راه اندازي مي شود.

معاون فرهنگي و مطبوعاتي ارشاد خراسان رضوي گفت: از ابتداي سال 91 تا انتهاي سه ماهه سال 92 بيش از 97 هزار جلد كتاب با اعتبار چهارصد ميليون تومان كتاب به تعداد 165 مركز فرهنگي در سطح استان كتاب اهداء شده است.

مسگرانی افزود: اين كتابها به موسسات فرهنگي، كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد، دانشگاهها و مراكز علمي، كتابخوانهاي تحت پوشش اين مراكز و بسيج اهداء شده است.

حضور پر قدرت مجتمع امام‌خمینی(ره) در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی

مدیر مجتمع امام‌خمینی(ره) گفت: مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌خمینی(ره) با 4اثر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ضامن آهو حضور خواهد داشت.

روح الله مهدی پناه اظهار کرد: نمایش‌های گام بلند لک‌لک به نویسندگی رئوف دشتی و کارگردانی جواد رحیم‌زاده و قصه سارا و نذر پدربزرگ به نویسندگی و کارگردانی مهدی سیم‌ریز، در بخش کودک و نوجوان جشنواره ضامن آهو پذیرفته شده‌اند. همچنین نمایش‌های دو تیر و یک نشان به نویسندگی و کارگردانی سیدوحید حمیدزاده و بهشت دور است یا نزدیک به نویسندگی داود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی نسیم یاقوتی، جواز حضور در بخش عروسکی این جشنواره را کسب کرده‌اند.

مدیر مجتمع امام‌خمینی(ره) بیان کرد: باوجود کاهش تعداد آثار رقابتی جشنواره ضامن آهو از 12 اثر به 10 اثر، همچنین مشارکت فعال کانون‌ها و نهادهای تئاتری کشور در ارسال آثار به جشنواره، مجتمع امام‌خمینی(ره) برای اولین بار، به تنهایی 40درصد آثار حاضر در جشنواره را به خود اختصاص داده است.

مهدی پناه با اشاره به محوریت مجتمع امام‌خمینی(ره) در حوزه تئاتر کودک و نوجوان خراسان رضوی، افزود: از خراسان رضوی، تنها آثار تولیدی مجتمع امام‌خمینی(ره) جواز حضور در جشنواره را کسب کرده‌اند که این حضور قدرتمند، مرهون نگاه پایه‌ای و هدفمند مدیران ارشد آستان قدس رضوی به‌ویژه مدیران موسسه آفرینش‌های هنری و همت والای هنرمندان تئاتر شهرمان است.

خراسان رضوی بهترین گزینه برای آغاز اجرای احسان ماندگار

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) گفت: آغاز اجرایی شدن طرح ملی احسان ماندگار از خراسان رضوی بسیار مناسب است زیرا این استان با ظرفیت های مذهبی که دارد می تواند بهترین گزینه برای آغاز این طرح پسندیده باشد.

حجت الاسلام محمد جواد نظافت یزدی با اشاره به دید الهی مناسبی که در طرح ملی احسان ماندگار وجود دارد، اظهار کرد: در شهر مشهد با استفاده از روش های آگاهی بخشی و اثبات کاربردی بودن این طرح در زمینه وقف می توان نتایج مناسب و قابل قبولی به دست آورد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: به همین ترتیب در شهرهای دیگری مانند شیراز و قم که جنبه زیارتی دارند می توان از ظرفیت های نهفته در این شهرها برای پیگیری اهداف انسان دوستانه استفاده کرد.

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه باید از تمام روش های موجود برای بهره برداری بیشتر از فرصتی که احسان ماندگار در اختیار مردم قرار می دهد استفاده کرد، بیان کرد: باید با گذاشتن جلسات متعدد برای مردم و استفاده از روش های اطلاع رسانی، ضمن ارائه اطلاعات کامل و دقیق، مردم را برای شرکت در این طرح ترغیب کرد تا بتوان از فواید اجرای آن در راستای نهادینه کردن سنت وقف در جامعه و تحقق عدالت اجتماعی استفاده کرد.

وی گنجاندن منافعی همچون بیمه عمر برای بیمه گذار را علاوه بر عواید و منافع معنوی و اخروی سنت حسنه وقف، از جمله مزایای ویژه این طرح ملی خواند و گفت: نکته دیگری که در این طرح باید کاملا در نظر گرفته شود اشراف مروجان برای نشر بهتر اهداف عالیه این طرح است که می تواند نقش موثری در موفقیت این طرح و اعتماد و اقبال عموم مردم داشته باشد.