هفدمین دوره رقابتهای جام جهانی تکواندو در حالی هفته اول آذرماه در ساحل عاج برگزار می شود که حضور تیم ملی کشورمان در این مسابقات در هاله ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آذرماه سالجاری برای تکواندو ایران اهمیت بالایی دارد. رقابتهای جایزه بزرگ منچستر که از سری مسابقات گزینشی المپیک است و همچنین هفدمین دوره رقابتهای جام جهانی در ساحل عاج در دستور کار فدراسیون جهانی قرار دارد اما فدراسیون تکواندو کشورمان هنوز در مورد حضور در این رقابتها تصمیم جدی نگرفته است.
 
مشکلات مالی به شدت فدراسیون تکواندو را آزار می دهد. نزدیک به یک میلیارد تومان بدهی مشکلات تکواندو ایران را روز به روز افزایش می دهد. همین مسائل باعث شده تا متولیان تکواندو به فکر شرکت نکردن در مسابقات جام جهانی و رفتن به رقابتهای جایزه بزرگ منچستر باشند.
 
حسن ذوالقدر در مورد غیبت تیم ملی در جام جهانی به خبرنگار مهر گفت: هنوز در این رابطه تصمیم جدی نگرفته ایم و باید تمام جوانب را بررسی کرده و بعد در خصوص حضور يا غیبت در جام جهانی تصمیم بگیریم.
 
تیم ملی ایران از سال 97 و جام جهانی قاهره همواره روی سکوی قهرمانی حضور داشته است.  قهرمانی در سالهای  2000 و  2010 از مهمترین دستاوردهای تکواندو ایران در جام های جهانی است. این مسابقات  با تصمیم مسئولان  wtf  از سال 2012 با شیوه ای نوین و به صورت تیمی برگزار می شود و تیم ملی نیز بازهم موفق شد عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
 
نکته مهم دیگر اینکه فدراسیون تکواندو با مرتضی کریمی قرارداد دو ماهه برای هدایت تیم ملی بسته است. این در حالی است که تکواندو سال آینده بازیهای آسیایی "اینچئون" کره جنوبی را پیش رو دارد. شرکت در مسابقات جایزه بزرگی که حکم انتخابی المپیک را نیز دارد، پیش روی تکواندو ایران است و سرمربی تیم ملی باید مشخص باشد تا برای آینده برنامه ریزی کند. قرارداد مقطعی با سرمربی تیم ملی تنها مشکلات را افزایش داده و تیم ملی را بدون برنامه مدون برای آینده دچار روزمرگی می کند.