یک رسانه عرب زبان به حضور خواننده معروف رپ آلمانی در جمع تروریستها و آماری از افراد مسلحی که از غرب برای جنگ به سوریه آمده اند پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الاخباریه در گزارشی با اشاره به حضور تروریستهای خارجی در سوریه به وجود دیزو داگ خواننده معروف آلمانی در جنگ علیه نظام سوریه پرداخته است.

این رسانه آورده است: دیروز داگ ملقب به ابوطلحه در سال گذشته اسلام آورده است و این روزها در سوریه و در یکی از روستاهای حومه لاذقیه علیه ارتش سوریه می جنگند.

ابو طلحه یکی از صدها تروریستی است که از غرب برای جنگ در سوریه آمده است و این افراد عامل نگرانی مسئولان دستگاه اطلاعاتی آمریکا و اروپا به ویژه با توجه به نگرانیهایی که درباره بازگشت آنها به کشورهایشان وجود دارد.

ترس دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و غرب از این بابت است که این نیروها مهارتهای مختلفی در زمینه سلاح و مواد منفجره به دست آورده اند و گوش به فرمان القاعده برای انجام عملیات در هر نقطه ای هستند.

این پایگاه می افزاید: بر اساس گزارشهای سازمانهای اطلاعاتی بیش از 600 نفر از جنگجویان غربی در سوریه هستند که تقریبا 150 انگلیسی،140 فرانسوی،75 اسپانیایی، 60 آلمانی و ده آمریکایی را شامل می شود و دهها نفر از کانادا، استرالیا و برخی کشورهای دیگر اروپایی را نیز باید به آمار آنها اضافه کرد.

الاخباریه می نویسد: جذب این افراد از طریق شبکه های اجتماعی فیسبوک، تویتر و دیگر شبکه های وابسته به گروههای افراطی حاصل می شود و بسیاری از آنها از راه سوریه به ترکیه می روند.