سرپرست فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه فینال جام پیشرفت روز جمعه در مجموعه ورزشی نوروزآباد کلید می‌خورد، گفت: برای نخستین بار مسابقات جام پاییزه تهران کلید می‌خورد و هر هفته تا پایان مهرماه برگزار خواهد شد.

محمود حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری جشنواره زیبایی اسب در برج میلاد تهران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این برای نخستین بار بود که در برج میلاد این مسابقه برگزار می‌شد که 100 راس از بهترین اسب‌های اصیل عرب در آن شرکت کردند. سه داور از آلمان، بلژیک و سوییس نیز این رقابت را قضاوت کردند که با استقبال فوق‌العاده مردم همراه شد.

وی افزود: چون این مسابقه در برج میلاد برگزار شده بود دسترسی مردم به مکان آن راحت بود و استقبال خوبی را شاهد بودیم. سفارت‌های خارجی در تهران نیز در این مسابقه حضور داشتند. مهمانانی مثل امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام را هم داشتیم. در این مسابقه که به اسب‌های یک تا چهار سال تعلق داشت به اسب‌های اول تا سوم تنیس و لوح تقدیر اهداء شد.

سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به برگزاری مسابقات جام پیشرفت گفت: این مسابقات از روز چهارشنبه شروع می‌شود و تا روز جمعه ادامه پیدا می‌کند که فینال آن روز جمعه خواهد بود. همزمان اولین دوره رقابتهای اسبدوانی پاییزه تهران در مجموعه ورزشی نوروزآباد آغاز می‌شود که 400 راس اسب در آن حضور خواهند داشت. این مسابقات هر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و تا پایان پاییز نیز ادامه می‌یابد.

وی درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی در ایران تصریح کرد: فعلا در این باره خبر خاصی نیست ولی یکی از بحث‌های مهم ما برگزاری دوره مربیگری درجه سوم بوده که برای آن آزمون ورودی گذاشتیم و این کلاس‌ها را در سه استان تهران، اصفهان و کرمان برگزار می‌کنیم.

حیدری همچنین درباره دانشکده این فدراسیون گفت: برای سومین سال است که دانشجو جذب این دانشکده می‌شوند و در رشته‌های مرتبط با سوارکاری، دستیاری دامپزشکی، مربیگری و مدیریت کسب و کار در مقاطع لیسانس و کاردانی مشغول به تحصیل خواهند شد.