قم - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال صبای قم در پی کسب سوغات سه امتیازی حریف اصفهانی خود این هفته یکی از مهمترین بازی‌های نیم فصل لیگ سیزدهم را برابر سپاهان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با اينكه سپاهان در آخرین دیدار خانگی مقابل تیم تراکتور سازی تبریز شکست خورده اما در مجموع در خانه نتايج خوبي كسب كرده است و سرمربی با تجربه صبای قم خوب می داند که دو باخت اخیر این تیم در لیگ برتر هيچ دليلي بر ضعف سپاهان اصفهان نیست.

از سوی دیگر زلاتکو کرانچار صربستانی نیز خوب می‌داند که ناکامی صبای قم در سه هفته اخیر لیگ برتر که تنها یک امتیاز برای شاگردان محمد مایلی کهن به همراه داشته است، به هیچ عنوان دلیل بر بازی ضعیف صبا و قطعيت پيروزي آنها در مقابل صباي قم نخواهد بود.

با این که صبا از پنج بازی قبل خود تنها دو پیروزی در کارنامه دارد و یک بار هم مساوی کرده اما همه كارشناسان فوتبال به خوبي مي‌دانند كه صباي قم از نظر بازيكن و بازی خوب و هجومی، دست كمي‌ از تيم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ندارد.

از سوی دیگر با عملكردی كه شاگردان مایلی کهن در پنج مسابقه اخير داشته‌اند، حتي ممكن است دومین شكست خانگي سپاهان در ليگ سیزدهم توسط صباي قم رقم بخورد زیرا شرايط دو تيم در جدول رده‌بندي ليگ برتر تا پايان هفته پنجم به گونه‌اي است كه در حال حاضر صباي قم و سپاهان اصفهان هر دو هفت امیتازی و در کنار یکدیگر در رده های ششم و هفتم جدول رده بندی هستند.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با دو پيروزي، یک تساوی و دو باخت، شش گل زده و پنج گل‌خورده و كسب هفت امتياز رده ششم جدول رده‌بندي را در اختيار دارد و تيم صبای قم با همین عملکرد و تنها با پنج گل زده و پنج گل خورده و تفاضل گل صفر تیم هفتم جدول رده‌بندي است.

حاصل چهار بازي اخیر صباي قم و سپاهان اصفهان در دو فصل اخير ليگ برتر يعني ليگ‌هاي یازدهم و دوازدهم، يك پيروزي براي هر دو تيم و دو تساوي بوده است، جالب اينكه بازي رفت ليگ دوازدهم در قم مساوی شد و در مسابقه برگشت تیم سپاهان به برتری رسید.

همچنين ديدار رفت دو تيم از ليگ يازدهم نيز در قم با نتيجه مساوي پايان يافت ولي در بازي برگشت در اصفهان اين تيم صباي قم بود كه برابر فولاد مباركه سپاهان اصهفان به برتري دو بر يك دست پيدا كرد و بدين ترتيب در آن فصل راهي ليگ قهرمانان آسيا شد.

مسابقه تيم‌هاي صباي قم و فولاد مباركه سپاهان اصهفان از هفته ششم بازي‌هاي سيزدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور جام خليج فارس از ساعت 19:30 روز جمعه اول شهريور ماه به ميزباني سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار مي‌شود.