آزادکاران در ادامه مرحله سوم اردوی آمادگی خود برای حضور در رقابتهای جهانی 2013 مجارستان، یک جلسه تمرین مرور فن اختصاصی را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این تمرین که بیش از سه ساعت به طول انجامید ابتدا کشتی گیران وزن‌های 120، 74 و 84 کیلوگرم زیر نظر کادر فنی تمرینات اختصاصی مرور فن و رفع اشکال را انجام دادند.

بر این اساس، در این تمرین دیدنی و پرفشار که با نظارت مستقیم مربیان تیم ملی انجام شد، با تاکید بر کشتی هجومی نقاط ضعف کشتی گیران در هر مرحله برای آنها تشریح شد و بر اجرای دقیق فنون، گارد مناسب و زیرگیری صحیح تاکید شد. پس از پایان این تمرین پرفشار، گروه دوم کشتی گیران به روی تشک‌های خانه کشتی تهران آمدند و با میانداری مسعود اسماعیل‌پور آزادکار وزن 60 کیلوگرم با نرمش و دویدن آماده تمرین مرور فن شدند.

سرشاخ شدن مسعود اسماعیل‌پور با مهدی تقوی از نکات جالب توجه این تمرین بود که با جذابیت‌های زیادی همراه شد. دست زیر کتف زدن صحیح، دو گام مناسب و انجام حرکات ترکیبی از نکات مهم و مورد تاکید مربیان در این تمرین بود. اعضای تیم کشتی آزاد نوجوانان نيز و به همراه کادر فنی این تیم از نزدیک تماشاگر این تمرین تخصصی و پرفشار بود. آزادکاران عصر امروز نيز در ادامه تمرینات خود برای شرکت در رقابتهای جهانی در دو گروه تمرینات وزنه و مرور فن را در برنامه دارند.

ضمنا رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم ایران نيز تمرینات اختصاصی را زیر نظر کادر فنی تیم ملی انجام داد كه طی آن ابتدا با دویدن و نرمش آماده تمرین آغاز شد و سپس به انجام تمرینات فشرده با دستگاه بدنسازی ادامه يافت.

این تمرین در چند تایم برگزار شد و یزدانی با تمام وجود تمرین سنگینی را پشت سر گذاشت تا کم کم و با رفع مصدومیت نسبی خود تمرینات خود را روی تشک مبارزه آغاز کند.

رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 24 تا 27 شهریورماه در شهر بوداپست پایتخت مجارستان برگزار می‌شود.