معاون رئیس حزب چپ آلمان با انتقاد شدید از سیاستهای دولت آلمان در قبال یونان که رکود پیاپی اقتصاد این کشور را به دنبال داشته، خروج کشورش از منطقه یورو را مسئله ای قابل توجه ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سارا واگن کنشت"، کارشناس مالی و معاون رئیس حزب چپ آلمان در گفتگو با "سار بروکر سایتونگ"، با انتقاد شدید از سیاستهای دولت آلمان در قبال یونان، مخالفت با کاهش بدهی های این کشور که سوسیال دموکراتها نیز موافق آن هستند، یک دروغ عمدی عنوان کرده و گفت: کشور یونان پنج سال پیاپی در سایه دیکته کردن سیاستهای ریاضتی (مد نظر مرکل) رکود اقتصادی را تجربه می کند.

وی افزود: نرخ بدهی های این کشور مرتبا افزایش پیدا می کند. کشور یونان ورشکسته شده است. خانم مرکل و "پیر اشتاین بروک"،  نامزد صدر اعظمی آلمان نیز به این مسئله واقفند. اما آنها هر دو در این مسئله با هم مشارکت کردند که میلیاردها دلار از پولهای مالیاتی را بسوزانند تا بانکها و ثروتمندان را در برابر وخامت اوضاع اقتصادی حمایت کنند.

واگن کنشت همچنین مسئله خروج کشورش از منطقه یورو را موضوعی قابل توجه ارزیابی کرد که می توان درباره آن با کشورهای جنوب اروپا بحث کرد.

این سیاستمدار آلمانی با تاکید بر اینکه ادامه سیاستهای دولت آلمان در قبال یونان هزینه های میلیاردی دیگری را بر دوش پرداخت کنندگان مالیاتی در آلمان می اندازد و این حقایق مسلما قبل از انتخابات به رای دهندگان آلمانی گفته نمی شود، در بخش پایانی این مطلب خاطر نشان کرد: اگر سیاست حل بحران به همین شکل ادامه پیدا کند که محدودیت خدمات اجتماعی و همزمان بسته های نجات بیشتر برای بانک ها را مد نظر قرار می دهد، یورو قطعا از هم خواهد پاشید. مردم یک چنین اروپایی را نمی خواهند.