بوشهر- خبرگزاری مهر: مجری طرح توسعه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس گفت: از25 حلقه چاه حفاری شده در فاز12پارس جنوبی حفاری و 18 حلقه چاه آن آماده تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا اکبری بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید وزیر نفت از فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه این فاز بزرگترین فازگازی در میدان مشترک پارس جنوبی است گفت: فاز 12 پارس جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای توسعه این فاز تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی تولید روزانه 3میلیارد مترمکعب گاز را مهم‌ترین ویژ‌گی فاز 12 پارس جنوبی برشمرد و اظهارداشت:  این فاز ازپیشرفت 90 درصدی برخوردار است وبا برآوردهای دقیق صورت گرفته، این پروژه در سه بخش خشکی، فراساحل و حفاری در مجموع پیشرفت بیش از 90 درصدی دارد.

مجری طرح توسعه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس گفت : در اجرای این طرح، بخش خشکی آن 91.81 درصد، بخش فراساحل 94.9 درصد و حفاری آن 83.53 درصد  پیشرفت دارد .

اکبری یادآور شد: تاکنون 25 حلقه چاه در این فاز حفاری و تکمیل شده که 18 حلقه آن آماده تولید است که امیدوار هستیم در کمترین زمان سایر چاه‌ها نیز آماده تولید شوند.

این مقام مسوول از اتمام خط لوله زیر دریایی انتقال گاز از فاز 12 پارس جنوبی خبرداد و ابراز داشت: از تعداد سه خط لوله زیردریایی انتقال گاز، یک خط لوله آن به اتمام رسیده است و آماده سرویس دهی است.

اکبری اظهار امیدواری کرد با تلاش انجام شده، تولید از بخش نخست این فاز در نیمه دوم امسال انجام شود.

فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی  قادر است روزانه‌ 81 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌ برای تزریق‌ به‌ خط‌ لوله‌ ششم‌ گاز کشور، روزانه‌ 120 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ سنگین‌ و روزانه‌ 750 تن‌ گوگرد دانه‌بندی‌ شده‌  تولید کند.