شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان با اشاره به آزادي حسني مبارك از زندان گفت: تبرئه و آزاد شدن فرعون مصر با بيش از سه دهه جنايت و زنداني شدن محمد مرسي؛ رييس جمهور قانوني اين كشور از عجايب روزگار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نخست نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلي نماز جمعه اين شهر برگزار شد، يكي از آسيب هاي مهم زندگي انسان را غفلت دانست و افزود: غفلت از اين كه خداوند مراقب انسان است، غفلت از اين كه همه مسافريم، غفلت از آخرت، غفلت از آيات الهي و غفلت از شيطان از مصاديق غفلت انسان در زندگي به شمار مي روند و دواي اين درد نيز بيداري از خواب غفلت است.

وي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته شيروان با گراميداشت سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) در جنگ احد و حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، اظهار داشت: يكي از رموز موفقيت و پيشبرد اهداف اسلام، وجود اصحاب و ياران باوفايي چون حضرت حمزه و حضرت عبدالعظيم حسني(ع) بوده است.

خطيب نماز جمعه شيروان اضافه كرد: اما سرپيچي از دستور رسالت و دنيا طلبي عده اي و ترك حوزه هاي ماموريت افرادي در جنگ، موجب شد تا مسلمانان پس از آن پيروزي مهم در احد، شكست بخورند.

حجت الاسلام كوثري همچنين با گراميداشت روز پزشك و روز داروسازي از پزشكان متعهد خواست لقب حكيم را چون گذشته براي خود حفظ كنند و با سهل گيري در اخذ حق طبابت درد دروني بيماران را نيز التيام بخشند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شيروان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دولت، با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان مظلوم رجايي و باهنر، گفت: آنچه دولت شهيد رجايي را برجسته كرد عقل گرايي، ولايت مداري، خدمت صادقانه به مردم، ساده زيستي و دشمن ستيزي بود كه اين رويه بايد در حال حاضر نيز سرلوحه كار دولت مردان قرار گيرد.

حجت الاسلام كوثري همچنين با اشاره به مهمترين وقايع سياست خارجي با اشاره به تبرئه و آزادي حسني مبارك از زندان، عنوان كرد: تبرئه و آزاد شدن فرعون مصر با بيش از سه دهه جنايت و زنداني شدن محمد مرسي؛ رييس جمهور قانوني اين كشور از عجايب روزگار است.

وي اضافه كرد: اميد است دنيا بيدار شود و آمريكا و اسراييل جنايت كار و عربستان و كشورهاي عربي منطقه كه تنها نام اسلام را يدك مي كشند، به خود آيند و دست از اين اقدامات جنايت كارانه بردارند.

امام جمعه شيروان گفت: اين جنايت كاران بدانند كه دوران خواب غفلت ملت ها به سر آمده و شمشير انتقام دنيا، گردن صاحبان زر و زور و تزوير و جنايت كاران خون آشام را نشانه گرفته است.