بوشهر - خبرگزاری مهر: شهرستان عسلویه همگام با رشد تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی در این شهرستان توسعه نیافته است و نگاه مهربان صنعت نفت می‌تواند در این راه کمک‌های زیادی در این راستا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سال‌ها است که توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی آغاز شده است و هر بار که به این منطقه می‌رویم می‌توانیم تغییرات رو به جلو و پیشرفت پالایشگاه‌های بزرگ را به وضوح مشاهده کنیم.

مسئولان همواره و در برهه‌های مختلفی به این منطقه می‌آیند و روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های پارس جنوبی را بررسی می‌کنند، طرح‌هایی را افتتاح می‌کنند و طرح‌های جدید نیز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

در این شرایط چشم امید مردم این مناطق به این است که شاید در کنار این پیشرفت‌ها در تاسیسات نفت و گاز، طرح‌هایی نیز برای توسعه محیط پیرامونی تاسیسات انجام شود.

گرد محرومیت همچنان بر چهره شهرها و روستاهای منطقه عسلویه مانده است و روند توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی شتابی بسیار بیشتر از توسعه و پیشرفت مناطق شهری و روستایی عسلویه داشته است.

نقش محیط پیرامونی در کمک به رشد اقتصادی و صنعتی کشور

وزیر نفت در اولین سفر کاری خود روز پنجشنبه را در شهر عسلویه سپری کرد و هر چند نشستی را با مسئولان استان بوشهر برگزار نکرد ولی در برنامه‌های کاری خود بر لزوم توسعه پیرامونی در مناطق عسلویه تاکید کرد.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه این سفر، یک سفر کاری است، بیان داشت: در این سفر از روند توسعه پارس جنوبی بازدید خواهیم کرد و در آینده نشست‌هایی را با مسئولان استان بوشهر برگزار می‌کنیم.

وی با ابراز خرسندی از تبدیل شدن عسلویه به شهرستان، تصریح کرد: نگاه ما تقویت عسلویه است و تلاش می‌کنیم تا برای توسعه این شهرستان به فرمانداری آن کمک کنیم.

وزیر نفت بر توسعه پیرامونی تاکید کرد و ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت عسلویه با مدیران این شهرستان همکاری خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا این شهرستان همگام با توسعه تاسیسات نفت و گاز، توسعه یابد.

وی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس بر خدمات رسانی مطلوب، بهینه و با هدف رفع کمبودها و دغدغه‌های مردم و محیط پیرامونی صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی تاکید کرد.

وزیر نفت به خدمات رسانی فوری به شهرهای عسلویه، نخل تقی، بیدخون و چاه مبارک اشاره کرد و از مدیران صنعت نفت خواست در این خصوص اهتمام جدی ورزند.

احداث و گسترش فضای سبز و فضاهای ورزشی و تفریحی

وزیر نفت با اشاره به نقش محیط پیرامونی در کمک به رشد اقتصادی و صنعتی کشور در پارس جنوبی بر خدمات رسانی جدی به محیط پیرامونی تاکید کرد.

وی گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به محیط پیرامونی، احداث و گسترش فضای سبز و فضاهای ورزشی و تفریحی، زیرساخت‌های اساسی از جمله تامین و ارتقای آبرسانی، برق و توسعه فضاهای درمانی و بهداشتی باید در اولویت برنامه‌های کاری سازمان منطقه ویژه پارس قرار گیرد.

وی در این راستا به نصوری مدیرعامل منطقه ویژه پارس ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی  تدوین طرحی برای ساماندهی و ارتقای کیفیت خدمات رسانی مطلوب به محیط پیرامونی در این راستا گام های اساسی برداشته شود.

لزوم اجرایی شدن پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری

زنگنه پس از شنیدن گزارش نصوری در حوزه اجرایی شدن پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری و ارائه برخی راهکارها و پیشنهادهای بهبود فعالیت های این حوزه در این خصوص نیز گفت: موارد مد نظر مقام معظم رهبری در عسلویه باید با جدیت پیگیری شود و نهایی شدن مصوبات سفر ایشان باید در اولویت و دستور کاری وزارت نفت قرار گیرد و سازمان منطقه ویژه پارس نیز به عنوان متولی این بخش باید به جد پیگیر این امور باشد.

مسعود نصوری مدیرعامل منطقه ویژه پارس نیز در نشست با وزیر نفت با ارائه گزارشی به بیان عملکرد سازمان منطقه ویژه پارس در حوزه خدمات رسانی به محیط پیرامونی پرداخت.

وی ضمن تشریح برخی خدمات صورت گرفته در حوزه کمک‌های عام المنفعه گزارشی از عملکرد اجرایی پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری و پروژه های زیرساختی و تاسیساتی در محیط پیرامونی صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور بیان کرد.