سنندج – خبرگزاري مهر: امام جمعه سنندج ضمن تاكيد بر رعايت وحدت و همدلي در كشورهاي اسلامي گفت: وحدت و همدلي در كشورهاي اسلامي مانع از كشتار مسلمانان در سوريه و مصر مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا حسام الدين مجتهدي ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه سنندج ضمن محكوميت كشتار مسلمانان در كشورهاي سوريه و مصر عنوان كرد: اگر مسلمانان با هم وحدت و همدلي داشتند بدون شك اين كشتار صورت نمي گرفت و به همين دليل انتظار مي رود كه وحدت بيشتري در بين كشورهاي اسلامي به ويژه در منطقه ايجاد شود.

وي با بيان اينكه دشمن مي خواهد كه در كشورهاي اسلامي ناامني و جنگ وجود داشته باشد، يادآور شد: در صورتي كه اين ناامني ها وجود داشته باشد بدون شك ما نمي توانيم در مقابل دشمنان دين مبين اسلام ايستادگي كنيم و در همين راستا لازم است كه مردم كشورهاي اسلامي با آگاهي بيشتري توطئه هاي دشمنان را خنثي كره و به دنبال ايجاد و نهادينه شدن امنيت پايدار در تمامي كشورهاي مسلمان باشند.

امام جمعه سنندج و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: در حالي كه در اكثر كشورهاي منطقه شاهد ناآرامي و ناامني هاي مختلفي هستيم ولي خوشبختانه ايران اسلامي در اوج اقتدار از دستاوردهاي خود دفاع كرده و داراي امنيتي پايدار است كه البته اين امنيت به بركت حضور مردم در صحنه و همچنين هوشياري مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران به دست آمده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن محكوم كردن اقدامات رژيم غاصب صهيونيستي بيان كرد: رژيم صهيونيستي با اقدامات و كارهاي خود به دنبال توطئه هاي شومي است و بايد مردم مظلوم فلسطين با هوشياري و بصيرت در مقابل زياده خواهي هاي اين رژيم جعلي ايستادگي كنند.

ماموستا مجتهدي گفت: از زمان هاي گذشته تاكنون يهود در مقابل مسلمانان ايستاده است و با توطئه و دسيسه هاي مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام است و به همين دليل نيز امروز رژيم غاصب صهيونيستي با كارها و اقدامات خود به دنبال ضربه زدن به بين مبين اسلام است.

وي در بخش پاياني خطبه هاي امروز نماز جمعه سنندج ضمن تاكيد بر لزوم حضور جوانان و نوجوانان در مراسم هاي ديني و مذهبي گفت: حضور نسل جوان در مراسم هاي ديني و مذهبي به ويژه شركت در نماز جمعه و جماعت از اهميت زيادي برخوردار است و در صورتي كه اين مهم به خوبي اجرايي شود ديگر شاهد بخش زيادي از معضلات و ناهنجاري هاي كنوني در سطح جامعه نخواهيم بود.