علی آبادکتول - خبرگزاری مهر: بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان اسلامی با حضور هنرمندان داخلی و خارجی در شهرستان علی آبادکتول استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این جشنواره از صبح شنبه در سالن علامه جعفری دانشگاه آزاد علی آبادکتول آغاز و چهار روز ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه این جشنواره گفت: 260 هنرمند شرکت کننده در بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان، 12 هنرمند گلستانی هستند که مهرنوش رضوانی و نازنین سادات رضایی در رشته تصویرسازی، آقای یونس مرادی در رشته خوشنویسی، خانم ها سارا تاجیک قنبری و رزیتا منصوری فرد در رشته نگارگری، آقای علیرضا باقری در رشته کاریکاتور، خانم آیدا فتحی مهربانی در رشته عکاسی، آقای هومن محمدی در رشته نقاشی، خانم نسیم شهریاری و یحیی فرامرزی در رشته پوستر، آقای هومن ارباب مجنی در رشته طراحی و خانم زهره رحمانی در رشته حجم در این جشنواره حضور دارند.
 
غلامرضا منتظری اظهار داشت: رشته های گرافیک، نگارگری، پوستر و کاریکاتور در دانشکده فنی و مهندسی و هنرمندان رشته حجم در دانشکده فنی دانشگاه آزاد علی آباد به خلق اثر می پردازند.
 
وی عنوان کرد: هنرمندان عکاس در بافت شهری، روستای دهنه محمد آباد و طراحان در روستای چینو از دهنه زرین گل به خلق اثر می پردازند.
 
 
وی اظهار داشت: برگزاری دو نمایشگاه از جمله برنامه های این جشنواره است که یکی در روز اول دایر می شود و با توجه به اینکه خلق برخی آثار نیمه تمام خواهد بود، هر هنرمند می تواند در نمایشگاه، اثری را ارائه دهد و همچنین در روز آخر نیز نمایشگاهی دایر می شود که آثار خلق شده در آن نمایش داده می شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمن در زمینه القای ایران هراسی، برگزاری این جشنواره و حضور هنرمندان خارجی، این ترفند دشمنان را خنثی می کند.
 
وی اظهار داشت: تمام آثار خلق شده به عنوان سند در دبیرخانه جشنواره نگه داری می شود و این جشنواره می تواند شرایط فروش آثار هنرمندان را فراهم کند و در پایان کتاب شش دوره جشنواره به چاپ خواهد رسید.
 
بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان تا 6شهریور ماه در شهرستان علی آباد کتول ادامه دارد.