رودبار جنوب - خبرگزاری مهر: مدیر جهادکشاورزی رودبار جنوب از تولید 21 هزار تن حنا در این شهرستان خبر داد.

کرامت علیدادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت حنا در رودبار جنوب اظهار داشت: فصل برداشت حنا در این شهرستان از اواخر مرداد آغاز شده و تا اوایل مهر ادامه دارد.

وی سطح زیر کشت حنا در این شهرستان را هفت هزار هکتار دانست و افزود: پیش بینی می شود از این سطح 21 هزار تن حنا برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب با اشاره به لزوم راه اندازی کارخانه فرآوري حنا در این شهرستان گفت: حنا از محصولات بومی و بسیار سازگار با منطقه است و امیدواریم در راستای حل مشکلات این محصول گام های اساسی برداشته شود.

این مسئول از صادرات این محصول کشاورزی تولید شده در رودبار جنوبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و یادآور شد: جنوب کرمان رتبه اول در زمینه تولید حنا را در کشور به خود اختصاص داده است.

علیدادی با اشاره به اینکه در طول سال سه دوره عملیات برداشت حنا انجام می شود، گفت: کاشت و برداشت این محصول برای کشاورزان 80 میلیارد تومان سودآوری دارد.

وی یادآور شد: رودبار جنوب به دلیل خاک حاصلخیز و مرغوبی که دارد مساعد کاشت بسیاری از محصولات کشوری بوده و همین امر باعث شده است که این منطقه دارای پتاسیل های کشاورزی فروانی باشد.