مشهد - خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: به منظور افزايش ضريب اثر گذاري برنامه هاي تهيه شده در كارگروه عفاف و حجاب تبليغات اسلامي استان بهتر است این برنامه ها در مدارس و دانشگاه ها در قالب اردویی و تفريحي ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله احمد علم الهدي ظهر يكشنبه در ديدار با مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي و مسئولان كارگروه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و جمعي از اساتيد گفتمان هاي ديني در مشهد اظهار كرد: اقدامات برنامه ريزي شده به منظور توسعه و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بويژه در بخش آموزش و پرورش اقدام بسيار ارزشمندي است كه اداره كل تبليغات اسلامي استان انجام داده است.

وی پيگيري حرف هاي زده شده در مورد حجاب و عفاف را كاري با عظمت دانست و ابراز كرد: آدم حرفي را كه مي زند بايد دنبال حرفش برود و كارها بايد از شكل حرف به صورت عمل درآيد و اين اقدام مسئولان تبليغات اسلامي كه دنبال حرف هاي زده شده شان مي روند عملي قابل تقدير است.

امام جمعه مشهد با اشاره به كتابي كه در باره حجاب و عفاف نوشته شده اين كتاب را بسيار پر محتوا دانست و اظهار كرد: در صورتي كه اين محتوا در قالب هاي مختلف و براي سنين و پايه هاي متفاوت دانش آموزي و دانشجويي ارائه شود از كارآيي بسيار مطلوب تري برخوردار خواهد شد.

وي همچنين به مسئولان اداره كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي پيشنهاد كرد به منظور افزايش ضريب اثر گذاري برنامه هاي تهيه شده در كارگروه عفاف و حجاب اداره كل تبليغات اسلامي استان بهتر است اين برنامه ها در مدارس و دانشگاه ها در قالب برنامه هاي اردوي و تفريحي ارائه شود تا بتوان اين برنامه را در قالب يك عمل شيرين در كام مخاطبان ريخت.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با تاكيد بر هرچه بهتر اجرا شدن برنامه هاي تهيه شده در كارگروه عفاف و حجاب تبليغات خراسان رضوي گفت: حضور بانوان انديشمند و اساتيد مجرب آقا در كلاس هاي متناسب با جنسيت مخاطبان يكي از اقداماتي است كه بايد به آن توجه شود.

وي افزود: استفاده از هنر در قالب برنامه هاي علمي هنري بويژه در دانشگاه ها مي تواند تاثيرگذاري برنامه هاي پيش بيني شده در مورد گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را بيشتر كند.

گفتني است مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي، معاونت فرهنگي و پژوهشي به همراه مسئولان كارگروه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب تبليغات اسلامي استان و جمعي از اساتيد گفتمان هاي ديني در جلسه ديدار با امام جمعه مشهد حضور داشتند.

بر اساس همين گزارش در اين جلسه گزارش عملكرد اداره كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب  و طرح هاي ارائه شده درباره گفتمان هاي عفاف گرايي در مدارس مشهد به صورت كامل به امام جمعه مشهد ارائه شد.