رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران انتخاب سیدرضا صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان را برای ورزش کشور یک فرصت دانست و ابراز امیدواری کرد که وی از مجلس رای اعتماد بیاورد.

محمود خسروی‌وفا در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد انتخاب سیدرضا امیری صالحی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به ارزیابی کلی فکر می‌کنم ایشان بتوانند برای ورزش کشور یک فرصت باشند. وقتی به کارنامه کاری ایشان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تجربه مدیریتی ایشان مربوط به یک دهه اخیر نمی‌شود بلکه بیش از سه دهه است که آقای صالحی امیری تجربه و تخصص مدیریتی دارند و این به زعم من برای ورزش کشور فرصت است.

وی افزود: آقای صالحی امیری در دهه اخیر به صورت جدی در کارهای فرهنگی فعالیت داشته‌اند و این نشان می‌دهد که ایشان از یک شخصیت فرهنگی برخوردارند. این هم از همان نیازهای اساسی ورزش کشور است. در تعاریف حوزه‌های تخصصی، هم در دنیا و هم در ایران، ورزش در حوزه فرهنگ تعریف می‌شود و ورزش در ورزش به تنهایی جواب نمی‌دهد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران اظهار داشت: وقتی می‌شنویم که ایشان به رئیس جمهور نزدیک هستند به این نتیجه می‌رسیم که فرصت خوبی برای ورزش کشور فراهم شده است زیرا برای نخستین بار  است که از افراد دسته اول رئیس جمهور برای این پست استفاده می‌شود و نه کسانی که پشت در مانده‌اند و رای نیاورده‌اند. تا پیش از این هر کسی که روی زمین می‌ماند را وارد حوزه تخصصی ورزش می‌کردند. کسانی که تا روزهای آخر صاحب پستی نمی‌شدند را برای پست به این مهمی معرفی می‌کردند. بنابراین فکر می‌کنم ایشان برای ورزش کشور یک فرصت باشند.

وی اضافه کرد: امیدواری ما زمانی بیشتر می‌شود که می‌بینیم ایشان در اولین انتخاب از کیومرث هاشمی به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارتخانه ورزش و جوانان استفاده می‌کند و این با شعار ایشان مبنی بر اینکه از ژنرال‌های ورزشی استفاده می‌کند، همسویی دارد. به نظر من انتخاب آقای هاشمی برگ برنده ایشان است.

خسروی‌وفا در ادامه تصریح کرد: بحث امیدوارکننده دیگر این است که ایشان نگاه جامعی به مسائل مالی دارند، البته نه نگاهی روزمره که وظیفه هر مسئولی است که آن را حل کند. یکی از نیازهای امروز ورزش ایران تعریف پایدار مسائل مالی است یعنی همان چیزی که ورزش ایران در این چند سال از آن رنج برده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن است که مجلس محترم شورای اسلامی که همواره به وظابف خود آشناست و همواره نسبت به مسائل کشور احساس مسئولیت می‌کند، شایستگی‌های آقای صالحی امیری را مد نظر قرار داده و به ایشان رای اعتماد دهند. در حال حاضر وضعیت بسیاری از فدراسیون‌ها به دلیل حضور سرپرست‌ها بی‌ثبات است، ضمن اینکه به دلیل مشکلات مالی شاهد مقداری نابسامانی در برخی فدراسیون‌ها و متعاقبا ورزش کشور هستیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به کسب مقام بیستمی کاروان نوجوانان ایران در دومین دوره بازی‌های آسیایی نانجینگ، افزود: در این رقابتها کاروان ایران عملکرد بسیار ضعیفی داشت تا آنجا که به عنوان مثال کشور برادر و مسلمان که درگیر جنگ‌های تحمیلی بوده و درگیر ناامنی شدید است یعنی سوریه بالاتر از ایران قرار گرفته است. ضعف وزش کشور در مسابقات نوجوانان آسیا نموده پیدا کرده است و باید برای وضعیت نابسامان ورزش هرچه سریع تر چاره‌ای اندیشیده شود.

خسروی‌وفا در پایان گفت: با توجه به اینکه یک سال به بازی‌های آسیایی باقی مانده مجلس قطعا به این مساله توجه دارد که عدم رای اعتماد به یک مسئول می‌تواند فرصت‌های آینده را با توجه به مشکلات موجود به چالش بکشد. امیدوارم مجلس محترم با توجه به تیزبینی‌هایی که از آن برخوردار است بتواند با رای اعتماد به آقای صالحی امیری، به داد ورزش کشور برسد.