رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک رسانه روسی با تاکید بر ادامه جنگ علیه تروریسم، اظهار داشت: آرزوی تبدیل سوریه به عروسک غربیها هرگز محقق نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه روسی ایزوستیا اظهار داشت: پیام سوریه به جهان این است که همگان بدانند آرزوی تبدیل سوریه به عروسک غربیها محقق نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما کشوری مستقل هستیم که با تروریسم می جنگیم و روابطمان با کشورهای دیگر را بر مبنای منافع ملت سوریه و با آزادی کامل شکل می دهیم.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: هم اکنون با کسانی درگیر هستیم که اکثرشان تکفیری بوده و تفکرات القاعده را دنبال می کنند. البته شمار کمی از این افراد را می توان خارج شدگان از قانون توصیف کرد. اما در هر صورت ما هر جا با تروریسمی روبرو شویم پاسخ آن را خواهیم داد.

وی درباره هماهنگی رژیم صهیونیستی و گروههای تروریستی در سوریه تاکید کرد:  طرفهای اسرائیلی چندین بار طی ماههای اخیر به معالجه و درمان تروریستها در مراکز پزشکی خود اذعان کرده اند.

اسد همچنین طرح اتهامات درباره استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی را کاملا سیاسی دانست و افزود: این مسائل در پی موفقیتهای ارتش سوریه در برابر تروریستها مطرح شده است.

رئیس جمهور سوریه درباره موضع روسیه در قبال بحران در این کشور اظهار داشت: مواضع روسیه و حمایتهای این کشور از سوریه باعث بازگشت آرامش و تامین نیازهای مردم شده است.

بشار اسد همچنین در واکنش به فضاسازی محور ضد سوری برای دخالت نظامی در سوریه با بهره برداری از جنایت اخیر تروریستها در حمله شیمیایی به حومه دمشق به آمریکا و متحدانش هشدار داد طرحهای آنها برای دخالت نظامی در سوریه با شکست روبرو خواهد شد.