عرضه و توزیع کتاب‌های مجموعه «نامه نامور» شامل بازنویسی‌های ساده و روان از داستان‌های شاهنامه توسط نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابتدای فصل تابستان و تیرماه امسال 38 عنوان از کتاب‌های جدید خود را رونمایی کرد که در میان آن‌ها 12 عنوان مربوط به مجموعه «نامه نامور» بودند. رونمایی از این کتاب‌ها پس از نشست خبری سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد. در این برنامه از 16 عنوان کتاب چاپ اول زمستان 91 و 22 کتاب چاپ اول بهار 92 و نیز پوستر شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان رونمایی شد.

کتاب‌های «نامه نامور» بازنویسی داستان‌های شاهنامه به نثر روان توسط نویسندگان و تصویرگران مختلف ادبیات کودک و نوجوان کشور هستند که بعد از مراسم رونمایی‌شان، به تازگی وارد بازار نشر شده‌اند. دبیر این مجموعه افسانه شعبان‌نژاد است و مخاطبان کتاب‌های مجموعه نیز در گروه سنی «د» جا می‌گیرند. ویراستار کتاب‌ها نیز شراره وظیفه‌شناس و مدیر هنری آن نیز هدی حدادی بوده است.

«سیاوش»، «رستم و اسفندیار»، «هفت خوان و هفت رزم»، «بیژن و منیژه»، «داستان فرود»، «خوان هشتم»، «رویای گردآفرید»، «زال و رودابه»، «بازی اهریمن»، «داستان رستم و سهراب»، «زال و سیمرغ» و «رستم و اکوان دیو» عنوان 12 کتابی هستند که در قالب مجموعه «نامه نامور» منتشر و عرضه شده‌اند. این کتاب‌ها هرکدام با شمارگان 5 هزار نسخه به چاپ رسیده‌اند.

«رستم و اکوان‌ دیو» نوشته افسانه شعبان‌نژاد است که توسط سحر حقگو تصویرگری شده است. این کتاب با 24 صفحه مصور رنگی چاپ شده است.

«زال و سیمرغ» نوشته مصطفی رحماندوست است و توسط مانلی منوچهری تصویرگری شده است. این کتاب با 36 صفحه مصور رنگی چاپ شده است.

«داستان رستم و سهراب»‌ نوشته جعفر ابراهیمی(شاهد) نوشته شده و تصویرگری‌اش هم به عهده کمال طباطبایی بوده است. این کتاب با 36 صفحه مصور رنگی چاپ شده است.

«بازی اهریمن» نوشته سوسن طاقدیس است و توسط نازنین عباسی تصویرگری شده است. این کتاب با 32 صفحه مصور رنگی چاپ شده است.

«زال و رودابه» نوشته مصطفی رحماندوست است و تصویرگری‌اش را هم عاطفه ملکی‌جو انجام داده است. این کتاب با 32 صفحه مصور رنگی به چاپ رسیده است.

«رویای گردآفرید» توسط مینو کریم‌زاده نوشته شده و عطیه بزرگ سهرابی هم تصویرگری آن را انجام داده است. این کتاب با 36 صفحه مصور رنگی چاپ شده است.

«خوان هشتم»‌ نوشته محمود پوروهاب است و تصویرگری‌اش هم به عهده گلریز گرگانی بوده است. این کتاب با 32 صفحه مصور رنگی به چاپ رسیده است.

«داستان فرود» را اسدالله شعبانی نوشته است و راهله برخورداری نیز تصویرگری آن را انجام داده است. این کتاب با 32 صفحه مصور رنگی چاپ شده است.

«بیژن و منیژه» به قلم سوسن طاقدیس نوشته شده و تصویرگری‌اش هم توسط محرم اسلام‌نژاد انجام شده است. این کتاب با 32 صفحه مصور رنگی به چاپ رسیده است.

«هفت خوان و هفت رزم» را زهره پریرخ نوشته است و نیلوفر میرمحمدی نیز آن را تصویرگری کرده است. این کتاب با 40 صفحه مصور رنگی به چاپ رسیده است.

«رستم و اسفندیار» اثر مرجان فولادوند بوده و تصویرگری‌اش هم توسط پژمان رحیمی‌زاده انجام شده است. این کتاب هم با 40 صفحه مصور رنگی چاپ شده است.

«سیاوش» هم اثر آتوسا صالحی است که تصویرگری‌اش به عهده عطیه مرکزی بوده است. این کتاب 32 صفحه مصور رنگی به چاپ رسیده است.