اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر گروه موسیقی سپید و سیاه در حاشیه اجرای کنسرت موسیقی اصیل ایرانی در اردبیل با اشاره به درک عمیق مردم این استان از موسیقی و استقبال از برگزاری کنسرت های موسیقی اصیل گفت: اردبیل نیازمند سالن تخصصی موسیقی است.

پیمان میرآقاسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وجود تنها یک سالن با حداقل امکانات با بهره برداری های گوناگون در اردبیل به عنوان مرکز استان، برای مشتاقان به موسیقی اصیل کم لطفی به آنها است.

وی افزود: برخلاف تصورات که تنها موسیقی مورد علاقه مردم این منطقه را موسیقی آذری می دانند، استقبال مردم اردبیل از کنسرت گروه سپید و سیاه نشان از درک عمیق و علاقه وافر مردم اردبیل به فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی دارد.

مدیر گروه موسیقی سپید و سیاه و نوازنده ويولن و قيچک آلتو تاکید کرد که انتظار می رود مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در راستای توسعه و اشاعه فرهنگ موسیقی اصیل، به ریشه های فرهنگ غنی استان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه عدم توجه به موسیقی اصیل موجب گرایش جوانان به موسیقی غیر اصیل و از دست دادن مخاطبان خواهد شد، متذکر شد: باید در این راستا از گروه های موسیقی سنتی و اصیل حمایت های ویژه ای به عمل آید.

میرآقاسی همچنین با اشاره به برگزاری کنسرت موسیقی اصيل ايراني توسط سپید و سیاه در اردبیل یادآور شد: ما در این اجرا قطعات حسرت باران، رقص آتش، های های چوپان، رهایی و ای عشق در دستگاه شور و آواز دشتی و اندیشه مجنون، چوگان، دشت بیداری، در اوج آرزو و طرب خانه در دستگاه همایون و آواز اصفهان اجرا کردیم.

این نوازنده و هنرمند کشورمان با بیان اینکه آهنگسازی کلیه قطعات این کنسرت بر عهده سورنا صفاتی، کورش دانایی و مریم رضایی نژادیان بوده است، اضافه کرد: نکته قابل توجه این کنسرت اجرای بداهه نوازی با اقتباس از ملودی های معروف آذری و اجرای قطعه لزگی در بخشی از کنسرت بود که با استقبال قابل توجه مردم اردبیل مواجه شد.

کنسرت موسیقی گروه سپید و سیاه با خوانندگی وحید تاج به مدت سه شب در مجتمع فرهنگی هنری فدک و با حضور هنردوستان و هنرمندان استان اردبیل از جمله  ودود موذن خواننده مطرح اردبیلی برگزار شد.

در این کنسرت وحید تاج به عنوان خواننده، مهشید خیراندیش نوازنده سازهای بادی، مریم رضایی نژادیان نوازنده تار، مریم خدابخش نوازنده عود، پیمان میرآقاسی نوازنده قیچک آلتو، کورش دانایی نوازنده تنبک، سورنا صفاتی نوازنده سنتور و فرشاد صارمی به عنوان نوازنده کمانچه هنرنمایی کردند.