تمرینات تیم ملی کاراته قبل اعزام به رقابتهای جایزه بزرگ ترکیه از پنجشنبه هفته جاری در حالی آغاز خواهد شد که سرمربی این تیم حضور در تاتامی ترکیه را یک میدان ارزیابی برای اردونشینان قلمداد می‌کند. 

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله چهاردهم اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته از روز پنجشنبه 13 در سالن شهید کبکانیان آغاز می شود. در این مرحله از تمرینات علاوه بر کومیته کاهای بزرگسال اعضای تیم های امید، جوانان و نوجوانان نیز حضور دارند. این تیم ها قرار است چهاردهم شهریورماه برای حضور رقابتهای لیگ جهانی موسوم به "کاراته وان" راهی استانبول خواهد شد.
 
مسعود رهنما سرمربی تیم ملی کاراته با مثبت ارزیابی کردن این تورنمنت برای ملی پوشان گفت: خوشحالم از اینکه فدراسیون در این شرایط مالی تلاش خود را انجام داد تا این تیم در یک تورتمنت معتبر شرکت کند. این مسابقات قبل از حضور در مسابقات بازیهای کشورهای اسلامی خیلی مفید است و می توانیم نفرات خود را به خوبی ارزیابی کنیم.
 
وی در مورد جواب این سئوال که آیا نتایج اردونشینان در ترکیه برای انتخاب آنها در تیم ملی تاثیر دارد یا خیر پاسخ گفت: میدان ترکیه انتخابی نیست و فقط یک میدان ارزیابی برای ما خواهد بود. اگر قرار باشد انتخابی انجام شود کاراته کاها باید در مقابل هم مبارزه کرده انتخاب شوند. نمی توان به صرف حضور در یک تورنمنت نفرات خود را انتخاب کنیم البته نتایج تک تک کاراته کاها مد نظر است و بدون شک در ارزیابی های ما تاثیر زیادی خواهد داشت.
 
سرمربی تیم ملی در خصوص زمان اعلام ترکیب نهایی تیم ملی گفت: ترکیب تیم در برخی اوزان مشخص شده و بعد از شرکت در مسابقات ترکیه و بازگشت به تهران اگر لازم باشد انتخابی در برخی اوزان انجام خواهد شد و ترکیب تیم ملی برای شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی معرفی می شود. 
 
رقابتهای کاراته وان ترکیه 17 و 18 شهریورماه در استانبول برگزار می شود.