معاون علمی و فرهنگی موسسه انتشارات امیرکبیر از تسویه حساب کامل این موسسه با بیش از 70 درصد از نویسندگان و مترجمانی خبر داد که در سال‌های گذشته اثری در این موسسه منتشر و موفق به دریافت مبالغ قراردادشان نشده بودند.

سعید کرمی، معاون علمی و فرهنگی موسسه انتشارات امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فراخوان این موسسه به منظو تسویه حساب با اهالی قلم و نویسندگان صاحب اثر در این موسسه اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان حضور نویسندگان و مترجمان موسسه به منظور تسویه حساب با آنها، تاکنون بیش از 70 درصد از آنها که تعهد مالی با موسسه داشتند، با دریافت مبالغی که در مجموع معادل بیش از 700 میلیون تومان می‌شود با این موسسه تسویه حساب کرده‌اند.

کرمی افزود: مهلت این فراخوان هنوز نیز باقی است، ولی اندک کتاب‌ها و مولفانی که هنوز در مورد آنها تعیین تکلیف نشده است، آثاری است که مولف آنها کتاب را برای انتشار به چند ناشر سپرده است و یا اینکه از نظر حقوقی دارای مشکلاتی هستند.

وی در ادامه و در پاسخ به سئوالی درباه روند تولید اثر در این مجموعه در سال جدید گفت: آثار فاخر موسسه کماکان در دست انتشار قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به مجموعه آفتاب با مدیریت دکتر ولایتی اشاره کرد که پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب 6 عنوان تازه از آنها منتشر شده است.

معاون علمی و فرهنگی موسسه انتشارات امیرکبیر همچنین از آماده انتشار شدن کتاب نفیس «پژوهشی در ساختار معنی‌شناسی قرآن» نوشته محمد العبد، استاد دانشگاه العین الشمس مصر با ترجمه رقیه رستم پور و نیز کتاب «کدام حکمت کدام حکومت» نوشته حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد و در نقد تازه‌ترین اثر مهدی حائری یزدی که در لندن منتشر شده است، خبر داد.

کرمی همچنین با اشاره به دو مجموعه روایت دیگر و بازنشر رمان‌های مشهور جهان نیز گفت: در سال‌های قبل بیش از 60 کتاب در قالب مجموعه روایت دیگر با موضوع فیلمنامه نمایشنامه و داستان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و در قالب مجموعه بازچاپ رمان‌های مشهور دنیا 26 عنوان کتاب از ترجمه‌های موجود در موسسه که جزو ذخایر آن نیز به شمار می‌رفته و از سال‌ها قبل بازچاپ نشده بود، در دست انتشار قرار گرفت و در حال حاضر مدتی است به دلیل پاره‌ای مشکلات ادامه انتشار اثر در قالب هر دو مجموعه متوقف شده است.