نخست وزیر انگلیس با تکرار ادعاهای مطرح شده در مورد سوریه، به زعم خود خواستار واکنش مناسب در این خصوص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را اقدامی شنیع خواند و در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از جنایت اخیر گروههای مسلح در استفاده از سلاح شیمیایی مدعی شد جامعه جهانی باید واکنشی مناسب در این زمینه از خود نشان دهد. وی که تعطیلات تابستانی خود را لغو کرده و برای تشکیل جلسه شورای امنیت ملی انگلیس به لندن بازگشته است افزود انگلیس نیز به دنبال دادن پاسخ مناسب به این مسئله است.

در همین رابطه سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت دولت این کشور بر لزوم تصمیم گیری شفاف در این زمینه تاکید دارد. بر این اساس نظامیان انگلیسی آمادگی دارند در صورت نیاز در اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت کنند. اخیرا دیلی تلگراف در گزارش خود نوشت نیروی دریایی انگلیس در حال برنامه ریزی برای پیوستن به نیروهای آمریکایی و انجام حمله موشکی به سوریه ظرف چند روز آینده است.

بر این اساس ناوهای نیروی دریایی انگلیس برای شرکت در این حمله احتمالی آماده می شوند. گفته می شود در حمله احتمالی که به رهبری آمریکا انجام خواهد شد اهدافی در سوریه با شلیک موشکهای کروز هدف قرار می گیرند.