شیراز – خبرگزاری مهر: در حالیکه رنگ آمیزی زمین چمن ورزشگاه حافظیه حیثیت و اعتبار فرهنگی و ورزشی استان فارس را خدشه دار کرد و پس از آن هیئت فوتبال فارس نیز در سایه حواشی این اتفاقات پنهان شد، متولیان امر از اعلام دلیل رنگ آمیزی طفره می روند و هیچکس از مسئولان ورزش و وفوتبال فارس نیز ضرورتی برای معذرت خواهی از مردم نمی بینند.

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت فوتبال استان فارس طی چند سال گذشته به یک تراژدی غم انگیز تبدیل شده که هر از چند گاهی باعث گریه و خنده ورزش دوستان و اهالی فوتبال می شود.

این داستان از چندین سال پیش آغاز شده و هر از چندگاهی با یک موضوع جدید مطرح می شود که مهمترین اتفاق فوتبالی اخیر در استان فارس هم می توان به انتخابات رئیس هیئت فوتبال استان فارس اشاره کرد.

انتخاباتی که در زمان برگزاری شاهد هر نوع حرکتی به غیر از یک انتخابات عادی بودیم.

شکست های پشت سر هم تیم های فوتسال، از بین رفتن تیم برق شیراز پس از حدود 70 سال که امروز مجبور است در دسته دو بازی کند، فجر شهید سپاسی شیراز بدون بودجه و اعتبارات خود را برای ماندن در لیگ به زمین می کشد.

تمامی این اتفاقات در حالی است که حاجی فوتبال فارس و شیراز نایب رئیس فدراسیون فوتبال کشور هم است اما این جایگاه نه تنها برای فوتبال فارس تاثیر مثبت نداشته بلکه استان از این سمت حتی متضرر هم شده است.

مهمترین مشکلی که برای فوتبال استان فارس پیش آمده عدم حضور رئیس هیئت فوتبال استان در فارس است چراکه آیت الهی تنها چهارشنبه و پنج شنبه در شیراز حضور دارد که البته باید به این نکته توجه داشت که پنج شنبه ها تهران تعطیل است و به همین دلیل نایب رئیس فدراسیون فوتبال این روز را برای حضور در شیراز انتخاب کرده است.

اما حضور دو روزه رئیس هیئت فوتبال در استان فارس نیز از جمله مباحثی است که باید به آن توجه داشت چراکه مشخص نیست که در این دو روز چه کار موثری می تواند انجام شود.

رئیس هیئت فوتبال فارس کیست

در این میان پس از برگزاری انتخابات هیئت فوتبال که در همان روز برگزاری انتخابات مدیر کل ورزش و جوانان فارس نیز اعلام کرد که این انتخابات را قبول ندارم اما رئیس فوتبال کشور که در این انتخابات حاضر بود مانعی برای برگزاری این انتخابات عنوان نکرد و هر اندازه که دیگران اعتراض کردند او کار خود را انجام داد و آیت الهی انتخاب شد.

اما از همان روز تاکنون رئیس هیئت فوتبال فارس مشخص نیست چراکه اداره کل ورزش و جوانان فارس سمت آیت الهی در هیئت فوتبال را تایید نمی کند و بارها مدیر کل ورزش و جوانان او را به عنوان ناظر تربیت بدنی در ورزشگاه حافظیه معرفی کرده است.

در این میان ورزشگاه حافظیه شیراز نیز در دست مرمت و بازسازی قرار گرفت که همگان در کنار مرمت این ورزشگاه عکس یادگاری انداختند.

پیمانکار ورزشگاه حافظیه مردم را به تمسخر گرفت

ورزشگاه حافظیه شیراز پس از یک سال مرمت و اینکه اجازه برگزاری تنها دو بازی در این ورزشگاه دادند در سال جاری برای حضور تیم فجر شهید سپاسی شیراز آماده شد اما در بازی دوم بود که نشانه هایی از خرابی در این زمین دیده شد.

اما نکته بسیار جالب، دوربین برنامه 90 در بازی فجر و استقلال تهران بود که کارگری در مقابل دیدگان بیش از 15 هزار نفر اقدام به رنگ آمیزی بخش خراب چمن کرد که این فیلم هم داستانی دیگر به همراه داشت چراکه اشتباه عادل فردوسی پور در مقابل عدم پاسخگویی مسئولین ورزش فارس و هیئت فوتبال اعتراض مردم و مسئولین استان را به همراه داشت.

البته مجری برنامه 90 بعد از پخش شدن این برنامه به طور رسمی از استاندار و مردم فارس در برنامه پخش زنده خوشا شیراز معذرت خواهی کرد.

داستان این اشتباه به اتمام رسید و هفته گذشته پیمانکار این ورزشگاه بر روی خط برنامه 90 آمد و هر اندازه که فردوسی پور سعی کرد که از پیمانکار بپرسد که چرا زمین را رنگ زده، پیمانکار قبول نکرد در حالیکه ملت ایران صحنه رنگ آمیزی را با چشمان خود دیدند و حتی کارگری که این کار را انجام داده بود نیز به عمل خود اعتراف کرد.

در روزی که عادل فردوسی پور با اشتباه لفظی خود موجبات دلخوری مردم استان را فراهم کرد هیئت فوتبال استان فارس نیز در پشت این اتفاقات پنهان شد و رئیس هیئت فوتبال نیز ضرورتی ندید که درباره این مشکلات با مردم صحبت کند و توضیح دهد زمین چمنی که یک میلیارد تومان صرف آن شده چرا در بازی دوم به بدترین شکل کیفیت خود رسیده است. در حالیکه خود این پیمانکار سال گذشته اعلام کرد که چمن این ورزشگاه تا 10 سال بدون عیب و ایراد است.

دستگاه های نظارتی پیگیری کنند

اما نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اتفاقات اخیر ورزشگاه حافظیه، گفت: قرار نیست بودجه بیت المال حرام شود و در این خصوص دستگاه های نظارتی باید وارد شوند.

جعفر قادری تاکید کرد: در خصوص وضعیت هیئت فوتبال استان فارس نیز پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات برطرف شود.

پول مرمت را به تیم فجر کمک می کردند

مدیر عامل باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه می خواستند بهترین ورزشگاه کشور را بسازند، گفت: یکسال پیش گفتند که می خواهیم بهترین زمین چمن را بسازیم و یک فصل بازی های ما را به ورزشگاه شهید دستغیب انتقال دادند در حالیکه وضعیت زمین چمن امروز را مشاهده می کنیم.

جعفر جعفری تاکید کرد: یک میلیارد تومان را صرف این ورزشگاه کردند که امروز پس از گذشته چند بازی، چمن در حال تخریب شدن است و اگر این پول را به تیم ما تزریق می کردند بهتر بود.

وی تاکید کرد: پیمانکار این مجموعه باید پاسخگو باشد که به چه دلیل پول بیت المال را خراب کرده است.

در روزی که یمانکار زمین چمن نیز حیثیت مردم فارس را به تمسخر گرفت و از پاسخگویی به  رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی طفره رفت، هیئت فوتبال نیز در سایه حاشیه های این اتفاقات پنهان شد تا همچنان معلوم نشود رئیس هیئت فوتبال فارس در عمل چه کسی است.

.................

گزارش هادی فتحی