بیرجند – خبرگزاری مهر: مسئول برگزاری جشن ‌های زیر سایه خورشید خراسان جنوبی از برگزار این جشن برای ششمین سال در استان خبر داد و گفت: با حضور خدام حرم رضوی بیش از 75 برنامه در دهه کرامت برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، حامد عرب زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه جشن زیر سایه های خورشید 20 تا 25 شهریور ماه  در سطح استان برگزار می شود، اظهارکرد: کاروان خدام رضوی عصر 20 شهریور به استان خراسان جنوبی وارد خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه مراسم استقبال از خادمین حرم رضوی در محل بقعه متبرکه شهدای باقریه خواهد بود، تصریح کرد:  پرچم متبرک حرم هشتمین امام شیعیان در این بقعه متبرکه به اهتزار در خواهد آمد.

 وی با بیان اینکه سه نفر از خادم حرم رضوی برای برگزاری این جشنها وارد استان می شوند، بیان کرد: یک سخنور، یک مداح و یک خادم به عنوان همراه فرهنگی امسال میهمان خراسان جنوبی هستند.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار یک مبلغ جوان به منظور بیان سیره و ترویج فرهنگ رضوی و ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی این خدام را همراهی می کند.

 برگزاری 75 برنامه همزمان با دهه کرامت/ 27 هزار نفر مخاطب جشن های زیرسایه های خورشید استان

وی از برگزاری 75 برنامه در سراسر استان همزمان با دهه کرامت خبر داد و گفت: این مراسم با شرکت 20 دستگاه برگزار می شود.

عرب زاده یادآور شد: سال گذشته 27 هزار نفر مخاطب جشن های زیر سایه خورشید در سراسر استان خراسان جنوبی بوده است.

وی عنوان کرد: جشن زیر سایه های خورشید  به صورت ملی  و به طور همزمان در 22 استان کشور برگزار می شود.

مسئول برگزاری جشن ‌های زیر سایه خورشید خراسان جنوبی تصریح کرد: جشن های رضوی همزمان با خراسان جنوبی در پنج  کشور "آلمان، لبنان، عراق، هندوستان و افغانستان" نیز برگزار می شود.

وی گفت: شش هزار بسته متبرک نمک، 600 بسته نبات، دو هزار پرچم ویژه ماشین ها، برگزاری دهها مسابقه و صدها جایزه نفیس، بیش از یکهزار عنوان کتاب، سه هزار محصول فرهنگی، برپایی نمایشگاه های سخنان امام رضا(ع) و حرم قدیمی امام رضا(ع) برای این ایام پیش بینی و آماده شده است.

وی سخنرانی خادمین در جمع سربازان مرکز محمد رسول الله (ص) بیرجند،  عیادت از بیماران بیمارستان های امام رضا(ع) و ولیعصر(عج) بیرجند، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بیرجند، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانباران و  حضور خادمین در جشن بزرگ زیر سایه خورشید که در محل  محبان الزهرا(س) بیرجند از برنامه های پیش بینی شده در مرکز استان است.

 رونمایی از گنبد بقعه متبرکه بی بی زینب خاتون

عرب زاده شرکت در مراسم پیاده روی شهرستان بیرجند و اهتزاز پرچم بارگاه منور امام رضا(ع)، دیدار از فرزندان یتیم، سالمندان خانه سالمندان، مددجویان کانون اصلاح و تربیت و زندان مرکزی بیرجند  را از دیگر برنامه های خادمان حرم رضوی در مرکز استان اعلام کرد.

مسئول برگزاری جشن ‌های زیر سایه خورشید خراسان جنوبی به برنامه های خادمین حرم رضوی در سربیشه اشاره کرد و گفت: بقعه متبرکه بی بی زینب خاتون در شهرستان سربیشه غبارروبی و عطرافشانی و از گنبد این امامزاده رونمایی خواهد شد.

وی اظهارکرد: عیادت از سالمندان و بیماران بستری در بیمارستان، دیدار از ائمه جماعت و امام جمعه سربیشه و شرکت در جشن بزرگ زیر سایه خورشید از جمله برنامه های این خادمان در شهرستان سربیشه است.

عرب زاده بیان داشت: زیارت بقعه متبرکه سید علی و سیدالحسین(ع) ، عیادت از سالمندان و بیماران، دیدار با ائمه جمعه شرکت در جشن زیر سایه خورشید در حسینیه سیدالشهدا(ع) نهبندان نیز از برنامه های پیش بینی شده در شهرستان نهبندان است.