سرمربی تیم ملی بسکتبال که بعد از قهرمان کردن این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مرخصی رفت، 17 شهریورماه به ایران باز می‌گردد. قرار است وی در بازگشت به ایران کار آماده‌سازی تیم "ب" برای حضور در دو تورنمنتی که به میزبانی چین برگزار می‌شود را آغاز کئد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهمد بچیرووچ که پس از قهرمان کردن تیم ملی بسکتبال در فیلیپین این تیم را در بازگشت به ایران همراهی کرده بود، دو روز پس از بازگشت برای طی کردن یک دوره مرخصی عازم کشورش شد. طبق برنامه مرخصی بچیروویچ تا 17 شهریورماه ادامه دارد و قرار است این مربی اسلوونیایی در این روز به ایران بازگردد.

آماده‌سازی تیم "ب" برای حضور در تورنمنتی که به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود، اولین کاری است که بچیروویچ در آغاز بازگشت به ایران باید انجام دهد. وی پس از بازگشت به ایران برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای شرکت در این تورنمنت ارائه می‌دهد.

کشور چین از اواخر شهریورماه میزبان دو دوره تورنمنت است که در دو شهر مجزا برگزار می‌شود. اولین تورنمنت بسکتبال چین از 27 شهریورماه در شهر ونژو در منطقه ژی جیانگ آغاز می‌شود. این تورنمنت تا 31 شهریورماه ادامه داد. به فاصله دو روز بعد هم دومین تورنمنت بسکتبال چین آغاز می‌شود که طی روزهای 2 تا 4 مهرماه پیگیری خواهد شد. این تورنمنت در شهر نانینگ منطقه گوانگسی ژوآنگ برگزار می‌شود.

این دو تورنمنت بسکتبال چین زیر نظر اتحادیه بسکتبال آسیا برگزار می‌شود و از بسکتبال ایران هم برای حضور در آن دعوت شده است. البته از آنجا که تعدادی از بازیکنان تیم ملی با ماهان در مسابقات باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کنند، قرار است تیم "ب" به این دو تورنمنت اعزام شود.