منابع رسانه ای اردنی از ورود نظامیان سعودی به منطقه ای در شمال غرب این کشور و به ویژه در منطقه رویشد برای ورود به سوریه پس از حمله احتمالی غرب به سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل پایگاه الحقیقه، منابع رسانه ای اردنی از ورود نظامیان سعودی به اردن در چند هفته قبل و استقرار آنها در مناطق شمال غرب اردن در رویشد خبر دادند.

این منابع آگاه بیان کردند: تانک، ادوات زرهی و خودروهای نظامی سعودی از چند هفته قبل به شرق اردن رسیده و طی روزهای گذشته در منطقه رویشد در نزدیکی سد برقع در شمال غرب اردن منطقه ای در مرزهای استان السویداء سوریه یعنی منطقه ای که اتاق عملیات مشترک آمریکا-سعودی در آن قرار دارد،مستقر شده اند.

این منابع درباره احتمال ورود این نظامیان به اراضی سوریه بیان کردند: ما به شکل دقیق از ماموریت اطلاعی نداریم اما آن را بعید نمی دانیم.به احتمال زیاد ماموریت آنها کمک به گروههای مسلح سوری، سعودی و تروریستهای کشورهای حوزه خلیج فارس که در منطقه تحت نفوذ گروه موسوم به ارتش آزاد حضور دارند است.به احتمال زیاد پس از حمله نظامی از شرق و غرب تپه اللجاه به سوی جنوب شرق دمشق می روند و از هرج و مرج به وجود آمده در صفوف ارتش سوریه پس از حمله نهایت استفاده را خواهند کرد و با  گردان لواء الاسلام در حومه دمشق که تحت رهبری زهران علوش هستند ملحق خواهند شد.

از سوی دیگر روزنامه المنار فلسطین از هماهنگی گسترده سعودی ها با اسرائیلی ها برای فراهم آوردن زمینه تهاجم نظامی غرب به سوریه خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: همکاری مشترک میان عربستان و رژیم صهیونیستی یکی از دستاوردهای بحران سوریه برای این رژیم بوده است.همکاری آنها فقط پس از مطرح شدن به کارگیری سلاح شیمیایی در غوطه در حومه دمشق نبوده است بلکه از مدتها قبل و ابتدای بحران وجود داشته است به طوری که عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی سلاح می خرد و برای تروریستها در سوریه ارسال می کند