اراک – خبرگزاری مهر: نمایشگاه تجربی پوستر با موضوع ضرب المثل، با نمایش آثار هنرمندان جوان اراکی، مهدی سبحانی و میلاد یساری در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافت.

مهدی سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: نگاه نو به مفاهیم ضرب المثل و تلفیق سنت با مدرن از ایده های اصلی شکل گیری این آثار بوده است.

وی افزود: 27 ضرب المثل به صورت 27 پوستر با استفاده از عناصری چون قطعه های کامپیوتری چون USB، بورد USB و همچنین نوار کاست طرح شده اند.

این هنرمند اراکی گفت: نوار کاست نمادی از گذشته و فلش نمادی از دنیای کنونی است و سعی شده فاصله زمانی بین این ها با انتخاب ضرب المثل ها نشان داده شود.

میلاد یساری نیز به خبرنگار مهر گفت: در بیشتر طرح هایی که برای ضرب المثل ها زده می شوند از عناصری استفاده می شود که بسیار واضح است، ولی در این وی افزود: شاید در نگاه اول به نظر برسد که نمایشگاه دارای مخاطب خاص است، اما وجود چنین طرح و نمایشگاه ها باعث تغییر نگاه جامعه و عادت به مواردی نا آشنا می شود.

یساری با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از طرح های گرافیکی به عنوان برندهای معتبردر تمامی جهان شناخته شده اند، اظهار کرد: گرافیست ها می توانند با استفاده ازایده و خلاقیت، طرح هایی ماندگارو قابل قبول خلق کنند.

گفتنی است نمایشگاه از ششم تا هشتم شهریور صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دایر است.