شهرکرد - خبرگزاری مهر: رئيس کانون مداحان استان چهارمحال و بختياري از عضويت 953 مداح خواهر و برادر استان در اين کانون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حميدرضا توسلي در نشست کانون مداحان اين استان، گفت: تاکنون هزار و 200 مداح خواهر و برادر در استان شناسايي شده اند که اطلاعات 953 نفر از آنان در بانک اطلاعات مداحان چهارمحال و بختياري ثبت شده است.

وي تعداد خواهران مداح استان را 555 نفر اعلام کرد و افزود: 63 پيرغلام مداح هم در استان شناسايي شده اند.

توسلي، برگزاري دو مرحله آزمون اعطاي کارت شناسايي به مداحان را در شناسايي مداحان و ثبت اطلاعات آنان در بانک اطلاعات مداحان استان مؤثر دانست و تصريح کرد: اين آزمون ها به منظور سازماندهي، تقويت و اصلاح امور مداحان، برنامه ريزي براي ارتقاء كيفيت مداحي و نظارت صحيح بر عملكرد ذاكران اهل بيت در مهر و اسفند 91 برگزار شد.

وي شناسايي و جذب افراد مستعد در عرصه مداحي را از اولويت هاي اصلي كانون مداحان دانست و برگزاري دوره آموزشي "تربيت مبلغ زيارت"، ديدار اعضاء کانون مداحان با مقام معظم رهبري، برگزاري همايش" از روضه تا بهشت" و تجليل از پيرغلامان مداح را از جمله برنامه هاي اجرايي اين کانون در دو سال گذشته برشمرد.

توسلي، برنامه ريزي براي برگزاري دوره‌‌هاي تکميلي آموزش مداحان و ستايشگران با موضوع "مقتل شناسي و آشنايي با فنون مداحي" و هماهنگي با سازمان تبليغات اسلامي براي تشکيل کميته تشخيص صلاحيت تخصصي مداحان و برگزاري مرحله شفاهي آزمون اعطاي کارت شناسايي را از برنامه هاي در دست اجراي کانون مداحان چهارمحال و بختياري بيان کرد.