سمنان - خبرگزاری مهر: همراهى ملت با دولت و پشتیبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه، تا هنگامى که دولت یک دولت ارزشى و خدمتگزار باشد، پایدار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دولت، هفته اقتدار و پیروزى دولتى است که حمایت و پشتیبانى میلیونها تن از ملت خود را همراه دارد. هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت است.

به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

علت نامگذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادن.

امام خمینى (ره)؛ رهبر کبیر انقلاب، دورى مسئولان ایران اسلامى را از رفاه و تجملات و ثروت ها، لطف الهى دانسته و مى فرمایند: اگر یک حکومتى، ارزشهایش ارزشهاى انسانى، اخلاقى و اسلامى باشد و بخواهد خدمت به همنوع خودش بکند و خودش را خدمتگزار بداند، قهراً ملت با اوست و قهراً یک قدرت خارجى نمی تواند او را تحت تاثیر قرار بدهد.

رجائی و باهنر سربازان و فداکاران انقلاب

استاندار سمنان هفته دولت را بهترين فرصت براي بررسی، بازگو و نقد خدمات دولت دانست و افزود: در اين زمينه دستگاه ها و سازمانها مي توانند با شيوه هاي مناسب، جاذب و متنوع اطلاع رساني مناسبي از عملكرد و فعاليت هاي خودشان را به مردم داشته باشند.

عباس رهی ضمن گراميداشت یاد و خاطره شهيدان بزرگوار رجايي و باهنر گفت: هفته بزرگداشت دولت فرصتی برای اطلاع رساني از خدمات و فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي به مردم است.

وی شهيدان رجائي و باهنر را از سربازان و فداكاران راستين انقلاب و اسلام دانست كه در راه خدمت به جامعه و استقرار ارزشها و آرمانهاي والاي نظام مقدس جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند و سرمشق و الگوي خدمتگزاري بودند و روش زندگاني و نوع مديريت اين دو شهيد عزيز مي تواند مبناي كار خادمان و خدمتگزاران باشد.

خدمت برای مردم بی منت باشد

مقام عالی دولت در استان سمنان با بیان اینکه ملت ما مردمی هستند که ارزشهای دینی و اخلاقی را پیگیری می کنند و به دنبال تفکر مادی نیستند گفت: نظام اسلامی به این مردم تکیه کرده است.

رهی مردمی بودن را بزرگترین ویژگی شهید رجایی عنوان کرد و افزود: این شهید مخلص، یک دشمن ستیز واقعی بود.

وی تصریح کرد: باید خدمت برای این مردم بی منت باشد و خدمت رسانی زمانی صدا دارد که مردم احساس کنند کارگزاران آنها بدون منت کار می کنند و تنها در این صورت است که مردم حامی و پشتیبان دولت خواهند بود.

بیش از 270 پروژه در استان سمنان به بهره برداری می رسد

استاندار سمنان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۲۷۳ پروژه در بخش هاي مختلف با اعتباري بالغ بر يك هزار و ۵۱۱ ميليارد و ۶۲۰ ميليون ريال به بهره‌برداري مي‌رسد، افزود: در دو شهرستان سمنان و سرخه ۲۶ پروژه با اعتبار ۱۳۴ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال، شاهرود ۴۷ پروژه با ۱۳۹ ميليارد و ۲۳۰ ميليون ريال و دامغان ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۳۰ ميليارد و ۴۱۰ ميليون ريال افتتاح شد.

رهی ادامه داد: در شهرستان گرمسار نیز ۴۲ پروژه با اعتبار ۱۲۶ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال، در شهرستان ميامي ۲۳ پروژه با اعتبار ۱۲۳ ميليارد و ۲۳۰ ميليون ريال و در آرادان ۱۱ پروژه با اعتبار هفت ميليارد و ۶۳۰ ميليون ريال به بهره برداری رسید.

ايران الگوي كشورهاي منطقه در ابعاد سياسي و اقتصادي است

معاون  سیاسی  امنیتی استانداری سمنان هفته دولت را بهترين فرصت براي بازگويي و معرفي دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي مختلف دانست و افزود: آرمان شهيدان رجايي و باهنر رضايتمندي مردم بود و با اعلام كاركردهاي دولت و مسئولان، مردم از ثمرات انقلاب بهره‌مند مي‌شوند.

علیرضا خلخالی با بيان اينكه دشمن همواره براي جداكردن مردم از حكومت به دنبال ناركارآمد جلوه دادن نظام جمهوري اسلامي ايران است،‌ اظهار داشت: با اين وجود، شاهد هستيم كه با تلاش مسئولان و دستاوردهاي نظام اسلامي، امروز ايران در ابعاد سياسي و اقتصادي الگوي كشورهاي منطقه است.

وي خاطرنشان كرد: فرمانداران و مديران اجرايي اين استان با تمام توان خود و همگام با دولت جديد كه همراه با اميد و نشاط است عملكرد و خدمات شاسته دولت را براي مردم بيان كنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان زحمات كاركنان نظام را قابل تقدير دانست و گفت: كاركنان نظام سعي و كوشش دارند تا با خدمات شايسته خود اول رضاي خداوند متعال و بعد رضاي مردم را فراهم كنند و بيان خدمات انجام شده مي توان توطئه هاي دشمنان را خنثي كرد.

وی حضور مردم در صحنه هاي مختلف نظام از جمله انتخابات را يكي از كارهايي شايسته تقدير مردم دانست و افزود: مهمترين اين حضور انتخابات بود كه حماسه سياسي خلق شد و مردم با حضور بر سر صندوق هاي راي مشت محكمي بر دهان دشمنان كوبيدند.

خلخالی خدمات دولت قبلي را شايسته تقدير و تشكر دانست و زير سوال بردن آن را كار زشتي خواند و گفت: با همكاري و با صلابت كارها را در راه رضاي خداوند به پيش مي بريم و اين جزو افتخارات كاركنان نظام است.

مسئولان در مسير خدمت به مردم حركت كنند

فرماندار شهرستان سمنان نیز هفته دولت را فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی، اصلاح عملکرد مسئولان و ارائه فعالیت‌‏ها و ارزیابی عملکرد در عرصه خدمت‏‌رسانی به مردم دانست.

حسن سعدالدین اظهار كرد: خدمات رساني در شهرها و مناطق محروم هر چند قابل توجه است اما بايد ادامه داشته باشد تا در سايه همت مردم، دولتمردان نيز بتوانند زمينه تحقق حماسه اقتصادي را در كشور فراهم كنند.

وی اضافه كرد: شهيدان باهنر و رجايي الگوهاي عيني خدمتگذاري صادقانه به ملت بودند بنابراين همه مسئولان بايد با ادامه دادن راه آنها كه پيروي از ولايت فقيه و خدمتگذاري به مردم است، در مسير خدمت به مردم حركت كنند.

افتتاح بیش از 60  پروژه عمراني، توليدي، خدماتي در سمنان

فرماندار شهرستان سمنان از بهره برداري ۶۳ پروژه عمراني، توليدي، خدماتي و ... به مناسبت هفته دولت در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين پروژه ها با بيش از ۴۴۰ ميليارد و ۶۲۰ ميليون ريال اجرا شده است.

سعدالدین افزود: همزمان با افتتاح اين طرح ها كلنگ اجراي سه طرح ديگر با هزينه ۱۲۹ ميليارد و ۶۴۵ ميليون ريال در شهرستان سمنان به زمين زده شد.

وی، بهره برداري از طرحهاي خدمات شهري با ۲۰۰ ميليارد ريال هزينه، ساماندهي ورودي سوكان و زيرگذر دانشگاه با ۳۶ ميليارد ريال، پنج طرح كشاورزي با ۱۹ ميليارد ريال، اصلاح پست برق ۴۰۰ كيلوولت آهوان با ۱۰۰ ميليارد ريال، ايجاد ۱۲ غرفه عرضه محصولات كشاورزي در مسكن مهر با يك ميليارد و ۶۹۰ ميليون ريال سه واحد آموزشي با ۲۰ ميليارد ريال را از مهمترين طرحهاي افتتاح شده به مناسبت هفته دولت در شهرستان سمنان بيان كرد.

این مسئول، سربلندی ایران اسلامی را وابسته به اثبات کارآمدی نظام اسلامی دانست و بیان داشت: مدیران لایق، کاردان، دیندار و امین برای سربلندی ایران اسلامی و اثبات کارآمدی نظام دینی سر از پا نمی‌شناسند و با مجاهدت مستمر در راستای تحقق آرمان‎های ارزشمند امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند.

بهره برداری بیش از 50 پروژه صنعت توزیع برق در استان سمنان

رئیس  هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیز گفت: 57 پروژه در حوزه صنعت توزیع برق با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و 212 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

سید محمد موسوی زاده با بیان اینکه 15 پروژه از این طرح ها با اعتباری بالغ بر 769 میلیون تومان، برای شهرستان سمنان است، اظهار داشت :برق رسانی به روستای نوکه از توابع شهرستان با تعداد 10 خانوار از پروژه های افتتاح شده هفته دولت  با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان به بهره برداری رسید

 سرمایه گذاری بالغ بر 245 میلیاردی دولت در صنعت برق استان سمنان
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان افزود: از هفته دولت سال قبل تا کنون مبلغ 245 میلیارد و 10 میلیون ریال در تاسیسات صنعت توزیع برق استان سرمایه گذاری شده است.

موسوی زاده احداث 229 کیلومتر شبکه هوایی و زمینی، نصب 206 ایستگاه توزیع برق با افزایش ظرفیت 39 مگاولت آمپر، جذب 15 هزار 608 مشترک، برق رسانی به یک روستا و نصب دو هزار و 990 دستگاه سرچراغ روشنایی معابر با صرف اعتباری به مبلغ 245 میلیارد و 100 میلیون ریال را از جمله اهم فعالیت های این شرکت از هفته دولت سال گذشته تاکنون اعلام کرد.

 373خانوار از افتتاح پروژه های جهاد کشاورزی در هفته دولت بهرمند شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به اجراي ۶۸ پروژه این سازمان ضمن بیان اینکه 373 خانوار از مزاياي این پروژها بهره مند می شوند، اظهار داشت: مسئولان نه تنها باید قدردان زحمات و خدمات بی شائبه شهدا و خانواده‌های معظم‌شان باشند بلکه باید با الگوبرداری از سیره و رفتار آن عزیزان، مسیر عزت آفرین انقلاب اسلامی را مستحکم تر و مصمم تر از گذشته دنبال کنند.

 سید مجید موسوی افزود: به برکت اندیشه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و در ادامه رهبری فرزانه حضرت آیت الله امام خامنه‌ای مسیر شکوهمند انقلاب اسلامی هرسال پربار تر و پرثمرتر از گذشته شده و مسیر توسعه و رشد ملت سرافراز ایران اسلامی هموارتر خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که هفته دولت به عنوان فرصتی مغتنم برای بازشناسی آثار و اندیشه‌های دولت‌مردان شهید در تدوین نقشه راه دانسته شده و آمده است عنوان کرد: هفته دولت، نمادی از وحدت مردم و دولت به‌ عنوان یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است.

موسوی جامعه مطلوب را جامعه‏ ای ذکر کرد که دولتمردانش با مردم همدل و همنوا باشند و در راه رسیدن به کرامت انسانی و استقلال همه‌جانبه تلاش کنند و تصریح کرد: این مقصود با تلاش تک تک افراد جامعه، هدایت نظام‏مند دولت جمهوری اسلامی و تحت نظر داهیانه رهبر معظم انقلاب حاصل می‌شود.

...............................
گزارش از اعظم سالار